Industry Wire

Geplaatst door ServiceNow

ServiceNow en Deutsche Fußball Liga werken samen om workflows te transformeren in het gehele Bundesliga-ecosysteem

Als Official Workflow Partner van de DFL Deutsche Fußball Liga wordt ServiceNow het centrale platform om de werknemerstevredenheid, club- en klantervaringen te verbeteren

SANTA CLARA en MUNCHEN – ServiceNow, het AI-platform voor zakelijke transformatie, heeft een technologische samenwerking aangekondigd met de Deutsche Fußball Liga. De DFL is de vereniging die verantwoordelijk is voor de organisatie en marketing van het Duitse professionele voetbal, de topcompetities Bundesliga en Bundesliga 2. Als de Official Workflow Partner vervangt ServiceNow de huidige systemen om het centrale AI-platform te vormen waarop de automatisering en efficiëntie van de zakelijke workflows van de DFL worden verbeterd, met directe impact op de interactie binnen hun wereldwijde ecosysteem. Dankzij ServiceNow zal DFL zowel de ervaring voor partners, clubs en dienstverleners als de relatie met fans kunnen verbeteren binnen de Bundesliga, een van ’s werelds meest aansprekende voetbalcompetities.
“De stakeholders van DFL, of het nou clubs, partners, dienstverleners of onze eigen werknemers zijn, verwachten hoogwaardige ervaringen. Wij willen hier een nieuwe standaard in zetten,” zegt DFL CEO Steffen Merkel. “Door samen te werken met ServiceNow veranderen wij onze manier van samenwerken radicaal binnen ons wereldwijde ecosysteem – met geautomatiseerde workflows en diensten op een centraal platform dat onze groei en strategische doelstellingen ondersteunt.”
Drijvende kracht achter Bundesliga’s platforms en workflows
Van producten op het gebied van IT service management, HR en klantbeheer, tot het automatiseren van service requests en de standaardisatie van het systeemlandschap, vooral op CRM-vlak – het AI-platform biedt efficiënte oplossingen voor alle DFL-stakeholders en ondersteunt tegelijkertijd de digitale en klantgerichte ambities.
Partner- en clubervaringen veranderen
De samenwerking tussen ServiceNow en DFL verandert niet alleen workflows en de klantervaring, maar ook hoe clubs, partners en de DFL en dochterondernemingen achter de schermen ondernemen. CRM op het ServiceNow AI Platform versnelt de oplossing van requests, vergroot productiviteit en verstevigt de samenwerking tussen clubs en partners. IT Service Management garandeert hoogstaande, betrouwbare IT-dienstverlening met lage downtime en meer operationele efficiëntie. HR Service Delivery stroomlijnt processen zoals spelerstransfers, freelancersbeheer en planning, waardoor werknemerservaringen en besluitvorming worden verbeterd met datagedreven inzichten. Media en zakelijke partners zullen profiteren van verbeterde samenwerkingstools en schaalbare oplossingen op verschillende digitale kanalen.
“Onze clubs en partners vormen het hart van het DFL-ecosysteem,” zegt Merkel. “Door ze te voorzien van een krachtig AI-gedreven platform faciliteren we snellere besluitvorming, diepere inzichten en betekenisvolle interacties met alle stakeholders – zowel intern als extern.”
Het gebruik van de oplossingen van ServiceNow door de Bundesliga vormt een belangrijke mijlpaal omdat hiermee een van de meest iconische sportkoepels van Duitsland een klant wordt van het AI-gedreven platform. Deze samenwerking is niet alleen een voorbeeld van het groeiende momentum van ServiceNow in de regio, het laat ook zien dat ServiceNow in staat is om complexe ecosystemen samen te brengen, innovatie mogelijk te maken en uitzonderlijke ervaringen op schaal mogelijk te maken. Als een toonbeeld van digitale transformatie binnen de Duitse sport- en entertainmentsector zet de Bundesliga een nieuwe standaard in hoe er verbinding wordt gezocht binnen het hele ecosysteem in het tijdperk van AI.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht