Industry Wire

Geplaatst door Sixt

Sixt lanceert #Alwaysorange campagne in het kader van Koningsdag

Sixt lanceert aanstaande maandag, 30 april, de #AlwaysOrange campagne. “We gaan een periode in, waarin het hart van de Nederlanders oranje kleurt,” zegt Mariska van Delft, Marketing Manager bij Sixt Benelux. “Het Nederlands elftal is er helaas niet bij op het WK, maar als verzachting zullen we de komende maanden allerlei opvallende oranje acties uitvoeren. We trappen af met een actie op 30 april. Vanaf die dag kun je twee weken lang elke dag een knaloranje BMW i3 of Mini Cooper huren voor slechts 1 euro per dag bij de SIXT-vestiging bij Amsterdam West.”

Hoewel we inmiddels al vijf jaar feesten op 27 april, komt er ieder jaar nog een groot aantal ‘vergistoeristen’ op 30 april naar Nederland. Sixt ziet nog steeds in oranje geklede toeristen die “Koninginnedag” komen vieren. Sixt vroeg zich daarom af of Nederlanders eigenlijk een voorkeur hebben voor één van de data en voerde in samenwerking met studenten van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen een onderzoek uit.

Daaruit blijkt dat ruim 44 procent van de Nederlanders Koningsdag liever als vanouds op 30 april zou vieren. Een veelgehoorde reden is de grotere kans op beter weer. De meest genoemde reden is echter dat het nou eenmaal traditie is om ons Koningshuis op 30 april te vieren. “Als je het 42 jaar op 30 april hebt gevierd dan ‘hoort’ dat zo en voelt een andere datum onlogisch,” zegt één van de respondenten. Bovendien vinden veel Nederlanders de laatste dag gemakkelijker te onthouden.

Vanaf 30 april 00:01 zijn de auto’s te huur via http://www.sixt.nl/alwaysorange.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht