Snakeware groeit door Customer eXperience Management

Succesvolle online marketing campagnes opzetten
Om succesvolle online marketing campagnes op te zetten, die gebruik maken van alle online kanalen en het snel groeiend aanbod van mogelijkheden, wordt steeds vaker gekeken naar complete Web Content Management software oplossingen. Snakeware, sinds 1999 ontwikkelaar van haar eigen Web Content Management software, profiteert van deze groeiende vraag en ziet haar software voor het beheren van alle online kanalen veelzijdig toegepast.
Door de zogenaamde multichannel en multilingual inzetbaarheid ziet Snakeware haar software, naast het veelzijdig toepassen voor allerlei online kanalen in Nederland, ook steeds vaker toegepast voor internationale accounts.
De argumenten voor het implementeren van Web Content Management (WCM) oplossingen zijn behoorlijk veranderd. In het verleden was het met name van belang om snel en gemakkelijk content te publiceren op een website. Anno 2011 is het van belang om de volledige klant- of bezoekerservaring, zowel online als offline te beheren. Hierbij maken multichannel marketing initiatieven met integraal gebruik van mobiel, social media, ERP en CRM het mogelijk om geheel nieuwe doelgroepen te definiëren en te benaderen. Deze kunnen ieder op de bij hun passende manier via centraal beheerde informatie benaderd worden. Hierdoor ontstaat meer interactie en een hogere betrokkenheid.
Forrester ziet groei WCM door CXM
Volgens een rapport van Forrester Research Inc, getiteld “The Seven C’s van Web Content Management”, van februari 2011 ondergaat de WCM markt momenteel een significante evolutie. Van simpelweg publiceren van content alleen is geen sprake meer. Organisaties zetten WCM nu in voor het beheren en inzichtelijk krijgen van alle online kanalen en haar gebruikers. Een goede WCM oplossing dient allerlei typen content passend bij en aangepast op ieder online kanaal aan te bieden.
Hoe beter je in staat bent om optimale content aan de juiste doelgroep aan te bieden, des te hoger je conversie. Sleutelwoorden hierbij zijn interactie en betrokkenheid. Snakeware speelt hier met haar software voor het beheren van alle online kanalen dan ook al vele jaren met succes op in en volgt hiermee de, door Forrester Research Inc onderzochte, trend van Customer eXperience Management (CXM).
Een prachtig voorbeeld hiervan is de nieuwe opdracht die Snakeware ontving van Enable-U. Deze software specialist voor Service Oriented Architecture (SOA), met vestigingen in Amsterdam en Londen, heeft gekozen voor Snakeware als partner voor de realisatie van een geheel nieuwe meertalige corporate site voor de Nederlandse, Europese en ZuidAfrikaanse markt.
Optimale ondersteuning online strategie
Na een selectietraject met verschillende bureaus gespecialiseerd in internetoplossingen voor internationale corporate websites en content management software, werd dit mooie project aan Snakeware gegund. Dit door een gedegen plan van aanpak en het multilingual CMS dat onder andere reeds internationaal ingezet wordt door partijen als Batavus, Frico, Decos, de Naval architect van Vripack en het in New York gevestigde TABS. Hierdoor kan Snakeware op webgebied het sterk groeiende software consultancy en integratie huis, werkzaam voor namen als het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, decentrale overheden, Vodafone, Rabobank en KPN optimaal ondersteunen.
“In het verleden heeft Snakeware naar onze tevredenheid een website gerealiseerd die voldeed aan de eisen van toen. Inmiddels is Enable-U flink gegroeid en is de visie op onze online strategie veranderd. We willen beter inzicht krijgen in wie onze website bezoekt en onze doelgroepen beter kunnen informeren. Daarom zijn we het selectietraject gestart en uiteindelijk bij Snakeware uitgekomen”, zegt Bart Dijkman van Enable-U.
Snakeware heeft hiermee de opdracht gekregen om samen met het team van Enable-U de online strategie te realiseren, het gehele online concept te creëren voor de meertalige corporate site en deze grafisch en technisch te realiseren.
Groei internationale accounts
Snakeware verzorgt de website van Enable-U op basis van haar content management systeem dat is gebaseerd op open standaarden en al ruim 11 jaar bij meer dan 250 klanten, door haar meertaligheid ook steeds meer voor internationale accounts, wordt ingezet. Snakeware CMS Enterprise beschikt over een duidelijke Engels- en Nederlandstalige user interface die ‘on the fly’ aanpasbaar is.
Bron en samenvatting van WCM en CXM onderzoek
The web content management (WCM) market is in transition. Functionality to enable publishing to the Web — whether internally or externally — has become commoditized. Yet now, the WCM market is growing based on customer experience management (CXM) needs, including multichannel delivery, content targeting, analytics, and integration with other CXM technologies. Forrester evaluated 10 WCM products across approximately 115 criteria and found that they have a lower level of maturity when viewed against these capabilities.
http://www.forrester.com/rb/Research/wave%26trade%3B_web_content_management_for_online_customer/q/id/58958/t/2
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.