Geplaatst door Snap

Snap Inc. kondigt nieuwe augmented reality-tools en camerafuncties aan op jaarlijkse Partner Summit

Santa Monica, California, 28 april – Snap Inc. kondigt vandaag tijdens de jaarlijkse Snap Partner Summit een reeks nieuwe functies aan op zijn platform en laat zien hoe de AR-ervaringen die Snap samen met partners ontwikkelt, naadloos verweven zijn in ons dagelijks leven, waardoor de manier waarop we leven, leren, communiceren en zelfs winkelen wordt verbeterd.

Wat ooit een toekomstbeeld leek met een wereld die door de computer verrijkt werd door middel van een extra laag, is nu werkelijkheid en vandaag beschikbaar via de Snap-Camera.

Naast nieuwe functies kondigt Snap aan dat Snapchat nu wereldwijd meer dan 600 miljoen maandelijkse en meer dan 332 miljoen dagelijkse actieve gebruikers bereikt. Snap werkt nu ook samen met meer dan een half miljoen partners, creators en developers om de community te voorzien van innovatieve producten en diensten.

Het afgelopen jaar hebben Snapchatters content van partner-apps, zoals liedjes van Spotify of tweets van Twitter, meer dan 6 miljard keer gedeeld op Snapchat. En tot slot staat Snapchat op de eerste plaats als het ‘happiest platform’ in vergelijking met andere apps.

Camera nieuws
Met behulp van Snap’s technologie, start onze AR community eigen ondernemingen. Deze developers zijn over de hele wereld verspreid en bouwden meer dan 2,5 miljoen Lenses die meer dan 5 biljoen (dat zijn 12 nullen!) keer zijn bekeken. Om verdere AR-innovatie te ondersteunen, introduceert Snap vandaag functies zoals Lens Cloud.

Lens Cloud is een gratis verzameling van backend-diensten die de mogelijkheden voor developers om AR te bouwen aanzienlijk uitbreidt. Storage Services, Location Services en Multi-User Services zorgen voor een meer dynamische, nuttige en interactieve AR. De functies bestaan uit:

1. Storage Services: maakt het mogelijk om complexe en interactieve Lenses te bouwen, door onderdelen in de Snap cloud op te slaan en deze on-demand op te vragen. Doordat de opslag continue is, kunnen Snapchatters hun sessies weer oppakken waar ze de vorige keer gebleven waren.
  2. Location Services: geeft developers de mogelijkheid hun Lenses op specifieke plaatsen over de hele wereld vast te zetten. Of ze kunnen gebruik maken van Snap’s city templates. De eerste stad is Londen. Deze is vanaf nu beschikbaar in Lens Studio. Het komende jaar zullen er meer steden beschikbaar komen.
  3. Multi-User Services: maakt het mogelijk om AR met meerdere mensen tegelijk binnen dezelfde Lens te delen.

Binnenkort beschikt Lens Studio over Ray Tracing, waardoor AR-elementen er nog levensechter uit zullen zien. Met Ray Tracing wordt het mogelijk om reflecties van AR-objecten er zo natuurgetrouw mogelijk uit te laten zien. Dit is de eerste keer dat een dergelijke mogelijkheid zo breed wordt toegepast op mobiele apparaten.

Camera Kit wordt met veel succes gebruikt door merken als Samsung, Disney en Microsofts Flipgrid, maar ook bij developers die voor de allereerste keer een app maken. Samsung gebruikte Camera Kit om Lenses beschikbaar te maken voor de ingebouwde camera van hun Galaxy A-serie. Sindsdien hebben hun klanten meer dan 1 miljard keer met Lenses gespeeld. Samsung heeft bovendien besloten om Snap’s camera ook in hun Galaxy F en M series te installeren.

AR-shopping nieuws
Sinds januari vorig jaar hebben meer dan 250 miljoen Snapchatters, meer dan 5 miljard keer gebruik gemaakt van AR-shopping Lenses. Ze zien Snapchat tevens als #1 platform voor het delen van winkelmomenten.

Snapchatters maken graag gebruik van AR om producten te passen of uit te proberen. De AR-Lenses van Zenni Optical zijn meer dan 60 miljoen keer geprobeerd. Lenses die onze true-size technologie gebruikten, leverden 42% hoger rendement op in vergelijking met Lenses zonder. Deze week introduceert Snap verschillende nieuwe technologieën om de manier waarop merken hun producten aan hun klanten presenteren, te verbeteren door middel van AR:

1. Introductie van Snap 3D Asset Manager: maakt het voor bedrijven sneller en eenvoudiger om augmented reality winkelervaringen te bouwen. Merken kunnen vanaf nu 3D-modellen aanvragen, beheren en optimaliseren voor elk product in hun catalogus. Shopping Lenses kunnen nu in slechts enkele seconden en zonder extra kosten worden gecreëerd. Dit zal de conversie verhogen en retouren verminderen. Merken kunnen try-on ervaringen creëren met een hoge conversie en minimale retourzendingen dankzij Snap’s size prediction (maat voorspellende) technologie.
  2. Introductie van een nieuw soort shopping Lens waarmee je outfits over je kleding heen kunt passen, powered by Snap’s AR Image Processing Technology
  3. Introductie van Dress Up: een nieuwe vaste plek op Snapchat waar je de beste AR-mode en try-ons van ontwerpers, retailers en modemerken vindt. Dress Up is beschikbaar in Lens Explorer of binnenkort onderin de navigatiebalk van de Snap Camera en nodigt je uit om nieuwe looks te ontdekken en delen met de rest van de wereld. Snapchatters vinden hun favoriete producten altijd eenvoudig terug, omdat Snap het nu ook mogelijk maakt om je persoonlijke winkelvoorkeuren in je profiel bij te werken. Dress up wordt de aangewezen plek voor alle fashion experiences op Snapchat.
  4. Introductie van Camera Kit voor AR Shopping: Snap biedt haar commerciële partners de mogelijkheid het beste van Snap’s camera voor AR try-ons direct in hun eigen apps en sites te integreren met Camera Kit voor AR Shopping. Camera Kit voor AR Shopping is een AR SDK die Snap’s try-on Lenses toevoegt aan de productdetail pagina’s van retailers en merken om de digitale winkelervaring voor klanten te verbeteren. Camera Kit voor AR Shopping werkt op Android en iOS, en zal binnenkort ook op websites werken.

Live Nation-samenwerking
Snap kondigt een meerjarige samenwerking aan met Live Nation waardoor optredens verder gaan dan het podium en er een diepere band ontstaat tussen artiesten en fans. Dit doen we door middel van op maat gemaakte, unieke AR-ervaringen. Alleen te beleven op Snapchat.

Van Lollapalooza in Chicago en het Wireless Festival in Londen, tot Rolling Loud in Miami en The Governors Ball in New York, festivals krijgen een extra dimensie dankzij Snap AR, met het Electric Daisy Carnival als eerste ervaring in mei.

Developer nieuws
Gaming-partners oogsten veel succes met het ontwikkelen van ontspannende, social games voor Snapchat. Ruim een derde van Snap’s partners verdiende er meer dan een miljoen dollar mee en een aantal van hen keert terug om meer games te ontwikkelen. Snap kondigt ook een nieuwe functie aan voor developers waarmee ervaringen kunnen worden toegevoegd aan Minis.

In 2020 introduceerde Snap Minis en bood partners een manier aan om het html5-gamingplatform te gebruiken om kleine social experiences te ontwikkelen binnen Snapchat. Op dit moment zijn er meer dan 20 Minis van partners zoals Ticketmaster, HBO Max, Poshmark, Headspace, die Snaps community helpen allerlei zaken van winkelen met vrienden tot het registreren om te stemmen.

1. Introductie van het Minis Private Components System: Developers kunnen sociale elementen toevoegen zoals beoordelingen, recensies en aanbevelingen, terwijl de privacy van de Snapchatter gewaarborgd blijft.

Creator nieuws
Creators op Snapchat hebben een breed scala aan mogelijkheden om een groot/groter publiek te bereiken, van Stories tot Spotlight tot Discover. Creatieven zoals Mia Finney, die in slechts drie maanden een publiek van meer dan 40 miljoen Snapchatters bereikte op Spotlight, hebben vorig jaar miljoenen euro’s verdiend met Snapchat.

Het verdienmodel voor creators die een show syndiceren bestaat uit Snap Ads, Commercials en een revenue share deel. We onthullen dat meer dan 25 Spotlight-makers shows hebben uitgebracht op Discover, die in de tweede helft van vorig jaar gezamenlijk door meer dan 155 miljoen Snapchatters werden bekeken.

Op Snapchat valt content op dankzij het AR-platform. Bijna twee derde van de Spotlight-inzendingen maakt gebruik van een creatieve tool of een augmented reality Lens van Snapchat.

1. Introductie van Dual Mode editing tools: het wordt nog makkelijker om opvallende video’s te maken met de nieuwe Director Mode editing tools. Met de nieuwe Dual Camera-functie kun je bijvoorbeeld de voor- en achterkant camera tegelijkertijd gebruiken om zo een 360 perspectief vast te leggen.

Pixy
Snap brengt de leukste eigenschappen van de Snapchat-camera, zoals het plezier, de lol en de spontaniteit, naar nieuwe hoogten met een vliegende camera genaamd Pixy.

De camera is pocket-sized en werkt zelfstandig, zonder controllers of ingewikkelde installaties. Hij zweeft een paar meter boven je, maakt foto’s en video’s en landt na de vlucht weer in de palm van je hand. Alles wat hij filmt, wordt gedownload naar je Snapchat Memories.

Pixy is alleen verkrijgbaar in de VS en Frankrijk en zolang de voorraad strekt.
Snapchatters moeten zich voordat ze gaan vliegen met Pixy op de hoogte te stellen van de toepasselijke wet- en regelgeving voor de VS en Frankrijk.