SnappCar wint Nederlandse Finale van Olympische Spelen voor start-ups!

De Nederlandse finale van Get in the Ring, de Olympische Spelen voor start-ups, is gewonnen door SnappCar, een autodeelplatform. Met deze award kwalificeert SnappCar zich voor de regionale finale van Get in the Ring in het Duitse Dortmund op 17 november.
SnappCar nam het in de Nederlandse competitie op tegen zo’n 100 andere start-ups. Slechts 6 startups uit de 100 wisten de finale te bereiken. In 3 battles streden onder meer iLost, the Cloakroom en EnWake om Nederland te vertegenwoordigen in de regionale finale van Get In The Ring. Jurylid Robert Verwaayen, founder van Keen Venture Partners, was zeer onder de indruk van het niveau van de start-ups. “Dit is een teken van een groeiend Nederlands ‘Tech-Eco-Systeem’.”
Of de Nederlandse winst ook voldoende is voor succes buiten de landsgrenzen zal blijken tijdens de regionale finale die op 17 november in Dortmund, Duitsland plaatsvindt. Pascal Ontijd, co-founder van SnappCar zal het daar opnemen tegen de winnaars uit het Verenigd Koninkrijk, België, Denemarken, Finland, IJsland en Duitsland. Pascal Ontijd was zeer tevreden met zijn winst “Weinigen hadden verwacht dat wij met dit model succesvol zouden kunnen worden, daarom is het geweldig dat we hebben kunnen bewijzen dat ons model werkt.”
De internationale finale
Wereldwijd doen meer dan 2000 start-ups uit 64 landen mee aan Get in the Ring. De winnaar van de regionale finale in Duitsland zal het tijdens de internationale finale op 21 november in Rotterdam, opnemen tegen de winnaars van 7 andere regio’s uit de wereld, waaronder Noord-Amerika en het Midden Oosten.
Over Get in the Ring, de Olympische Spelen voor start-ups
Get In The Ring is de Olympische Spelen voor start-ups; een wereldwijde competitie waarin start-ups het in pitch battles tegen elkaar opnemen. Net als popsterren hebben zij support van hun fans nodig om te blijven groeien en succesvol te zijn. Get in The Ring geeft start-ups het podium om die fans en investeerders te bereiken. Het lanceren van een nieuw bedrijf draait niet langer om friends, family and fools. Een vierde F is minstens net zo belangrijk: die van de fans. Zij kunnen investeren met hun netwerk, kennis en kapitaal. Voor meer informatie: www.gitr.co.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.