Geplaatst door Colours

Soa Aids Nederland lanceert nieuwe website met behulp van Internetbureau Colours

’s-Hertogenbosch- 01 okt 2013 -Soa Aids Nederland en internetbureau Colours zijn een partnership voor de komende jaren aangegaan. De vernieuwde website van Soa Aids Nederland is na een intensieve samenwerking onlangs live gegaan.

Soa Aids Nederland zocht voor haar nieuwe website een partner die haar echt verder ging helpen, veel kennis inbracht en niet alleen uitvoerde wat er werd gevraagd. Soa Aids Nederland onderhield verschillende goed bezochte websites voor diverse doelgroepen, waaronder soaaids.nl, prostitutie.nl en soatest.nl.

De nieuwe site moest alle sites integreren en de grote hoeveelheid aan gezondheidsinformatie op een voor de bezoeker duidelijke en overzichtelijke wijze presenteren. Conversie van ‘informeren’ naar ‘advies op maat verkrijgen’ moest op de nieuwe site centraal staan. Erwin Fisser, brandmanager Soa Aids Nederland, “Colours had een overtuigende pitch met daarin een homepage design met goede onderbouwing. Ze hadden zich goed ingeleefd in onze organisatie, onze doelgroepen en hadden een duidelijke visie op het realiseren van de gewenste conversie.”

Gedurende het traject is er rekening gehouden met de mobiele toekomst. Soa Aids Nederland loopt ver voor op de trends; in januari van dit jaar was al meer dan de helft van het bezoek op de Soa Aids Nederland sites mobiel. Logischerwijs is dan ook gekozen voor een responsive site. Doordat de inhoud op verschillende wijzen wordt geordend voor een optimale bezoekerservaring en conversie, blijft de content in het Drupal CMS toch goed beheerbaar.

“Soa Aids Nederland is erg tevreden over het verloop van de samenwerking. Je hebt gedurende een flinke periode intensief contact. Dan is het fijn dat je niet alleen met een deskundige en professionele partner werkt, maar ook met een partij met wie het op persoonlijk niveau ook klikt”, aldus Erwin Fisser.

Over Colours
Internetbureau Colours combineert 15 jaar ervaring met wetenschap, techniek, design en online marketing. Vanuit het User eXperience Centre ontwikkelt Colours op basis van haar kennis over usability, design en gebruikerservaring de beste UX designs die voortdurend proactief worden verbeterd. Door klantdoelen centraal te stellen en inzichten te vertalen naar meetbare doelstellingen bouwt Colours succesvolle websites en mobiele Apps die meetbaar resultaat bereiken voor onze klanten. Colours maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep bestaat uit acht vooraanstaande internetbedrijven: Colours, LECTRIC internetopleidingen, Provarix, SearchResult, Someone, Symfony|XIB Social Inc. en Yourzine.