Geplaatst door Fanfiber

Social Commerce groei: Merchandise-platform Fanfiber groeit verder door overname

Het in Nederland gevestigde Fanfiber heeft bekend gemaakt dat het de Amerikaanse merchandise-onderneming Vardise Inc. heeft overgenomen.

Fanfiber is een van de leidende wereldwijde merchandise-partijen voor (social) influencers & artiesten.
“Met de overname van Vardise vergroten we onze ‘installed base’ van wereldwijde webshops in het populaire segment van middelgrote influencers. Het totale aantal shops dat we managen nadert nu de 250, met een bijbehorend bereik van meer dan 150 miljoen fans wereldwijd. Dit stelt Fanfiber in staat om nog grotere schaalvoordelen te creëren voor POD (print-on-demand) merchandise-producten en -diensten”, zegt Albert van den Broek, CEO en oprichter van Fanfiber.

“Na een intensief proces hebben we Fanfiber gekozen om Vardise voort te zetten. We geloven dat Fanfiber de capaciteit en het professionele team heeft om meerdere influencers te beheren, aangezien ze al jaren in deze branche zitten. Ze hebben ook een indrukwekkende ervaring met het beheren van enkele van de grootste YouTubers ter wereld. Wij geloven dat de overname van Vardise Fanfiber naar een nog hoger niveau kan brengen ”, zegt Sartika Hasirman, oprichter en CEO van Vardise.

Over Fanfiber
Fanfiber begon in 2015 in Nederland en biedt full-service custom branded en gelicenseerde merchandise webshops aan wereldwijde influencers en hun fans. Fanfiber beheert campagnes en shops voor veel lokale influencers & artiesten als Gamemeneer, Maan & Raymond van Barneveld, maar heeft ook campagnes en shops verzorgd voor de grootste influencers van de wereld als PewDiePie en Jacksepticeye. Het grootste deel van de merchandise-productie van Fanfiber verloopt via een netwerk van on-demand printpartners.

Contact informatie:

Naam: Ellen Pieters, PR