Industry Wire

Geplaatst door Social Deal

Social Deal koopt concurrent AmigoAmigo op

Consumenten eten weer vaker buiten de deur, blijkt uit een peiling van het ING Economisch Bureau. Dit omdat de crisis vanaf 2015 meer en meer naar de achtergrond is verdwenen. Daarnaast helpen kortingssites de consument om de kosten van een etentje te drukken. Meer dan de helft (55%) van de consumenten maakt er wel eens gebruik van, waardoor kortingssites steeds populairder worden. Dit geldt ook voor het in 2011 opgerichte Social Deal. Per direct nemen zij concurrent AmigoAmigo over, die zich voornamelijk richtte op de regio Amsterdam.

Dat kortingssites steeds populairder worden, is ook John de Mol niet ontgaan. Hij kocht onlangs e-commerce platform Emesa, het bedrijf achter onder andere Vakantieveilingen.nl en deal-website ActievandeDag. De Mol krijgt op deze manier een grote bak aan consumentendata en -intenties in handen en kan een belangrijke volgende stap maken in de transformatie naar een toonaangevend multimediabedrijf.

De overname van AmigoAmigo door Social Deal en de aankoop van Emesa door John de Mol laten zien dat de markt op het gebied van dagdeals levendiger is dan ooit tevoren. Onlangs vierde Social Deal haar 6-jarig jubileum en is met meer dan 5,1 miljoen leden en +646.000 likes op Facebook marktleider op het gebied van dagdeals in Nederland, België en Duitsland. Om als marktleider verder te groeien, past de overname van AmigoAmigo volgens Rens van den Berg, eigenaar van Social Deal, dan ook perfect bij de strategie en visie:

“Door de overname kunnen we de klant nog beter van dienst zijn. De klantenservice van Social Deal is 7 dagen per week bereikbaar tot in de late uurtjes en de klanten van AmigoAmigo hebben nu toegang tot nóg meer scherpe deals bij hen in de omgeving”, aldus Rens van de Berg.

Over Social Deal

Social Deal is een online platform waarop dagelijks deals in Nederland, België en Duitsland worden aangeboden. De missie van Social Deal is om onbekende deuren op een aangename manier te openen, door consumenten iedere dag kennis te laten maken met bijzondere hotspots in de buurt voor een onverslaanbare prijs.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht