Industry Wire

Social Media campagne #INGFameGame met MainStreet groot succes

Amsterdam, 20 juni 2014 – ING heeft onlangs een Social Media actie georganiseerd voor Fame Game spelers, een online game van ING voor jongeren waarmee ze leren omgaan met geld. De populaire Nederlandse boyband MainStreet speelde de hoofdrol in deze campagne. #INGFameGame zorgt voor een enorme piek in het Twitter-volume voor ING. Tijdens de actieperiode zijn in totaal 57.472 uitingen op Twitter gevonden over de retweet-actie #INGFameGame. En de top 10 opinieleiders op Twitter ING bereikten met deze actie, opgeteld bij de 479 #INGFameGame posts, ruim 116.901 mensen.

In de Fame Game komen jongeren, tussen de 10 en 15 jaar, op hun route naar succes voor financiële dilemma’s te staan en leren ze meer over keuzes maken, virtueel geld verdienen, sparen en lenen. Door het downloaden van de ING Fame Game, een screenshot van het sterprofiel te plaatsen op Twitter en de meeste retweets voorzien van #INGFameGame te krijgen, kon kans worden gemaakt op een prijs, namelijk één van de vijfentwintig VIP-tickets voor een dag met de populaire boyband.

De Fame Game is gratis te downloaden. Kijk voor meer informatie ook op www.ing.nl/famegame

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht