Geplaatst door Sony Pictures Television Networks

Sony Pictures en de Verenigde Naties lanceren ‘Picture This – Festival for the Planet’ voor opkomende filmmakers

Sony Pictures Television Networks (SPTN) en de Verenigde Naties, hebben de opening aangekondigd van het Picture This – Festival for the Planet (www.sonypicturethis.com), een wedstrijd voor korte films van opkomende filmmakers, vertellers van alledaagse verhalen en mensen die verandering stimuleren in de hele wereld. Het thema is de positieve toekomst die ze voor onze planeet zien.

Vanuit meer dan 70 landen over de hele wereld worden filmmakers uitgenodigd video’s in te sturen van één tot acht minuten, geïnspireerd op de Doelstellingen voor Duurzame Ontwikkeling (SDG’s), een reeks wereldwijde doelen overeengekomen door alle 193 lidstaten van de Verenigde Naties om armoede te beëindigen, de planeet te beschermen en welvaart voor iedereen te bevorderen.

Andy Kaplan, president van Sony Pictures Television Networks: “Sony is een trotse kampioen op het snijvlak van verhalen vertellen en innovatie en we zijn ongelooflijk enthousiast als campagneleider voor ‘Picture This’. Met de steun van de Verenigde Naties en onze andere partners, willen we deze belangrijke ontwikkelingsdoelen graag versterken door de stemmen van opkomende creatieve mensen en willen we hun goede werk op een zinvolle manier erkennen.”

Bekendheid voor SDG’s
Het Picture This – Festival for the Planet is het nieuwste project van Sony Pictures Entertainment om bekendheid te geven aan de SDG’s. In 2016 lanceerden de Verenigde Naties en SPE Angry Birds for a Happy Planet. Dit was een wereldwijde campagne voor hulp aan jongeren, die gebruik maakte van online en sociale mediaplatforms voor acties om de planeet te beschermen en klimaatverandering te bestrijden. De campagne richtte zich vooral op het Duurzame Ontwikkelingsdoel # 13: actie om klimaatverandering en de gevolgen ervan te bestrijden, met Red en andere personages uit The Angry Birds Movie. In 2017 werd het publiek, gesteund door de cast van de Smurfen-film The Lost Village, aangemoedigd deel te nemen aan “Team Smurfs” voor de campagne “Small Smurfs Big Goals” die iedereen inspireerde de 17 Doelstellingen voor Duurzame Ontwikkeling te leren kennen en ondersteunen.

Partners van het festival
De partners zijn de Verenigde Naties, de United Nations Association of the United States of America, WeTransfer, Sony World Photography Awards, Sony Alpha Universe, de Environmental Media Association en leiders en milieudeskundigen van over de hele wereld. SPTN lanceerde in 2016 een soortgelijke wedstrijd binnen haar hele portfolio, waaronder grote merken AXN, Sony Channel, Crackle en Animax. Ook dit jaar doen deze partijen weer mee aan het festival.

De juryleden
Naast Kaplan bevat de lijst met beroemde voorstanders en marktleiders die de ingezonden films beoordelen: Megan Boone, milieuvoorvechtster en actrice in de populaire tv-serie The Blacklist; Elizabeth Cousens, waarnemend CEO, United Nations Foundation; Marie Jacobson, EVP Programmering & Productie, Sony Pictures Television Networks; Tom Bernard & Michael Barker, co-voorzitters, Sony Pictures Classics; N.P. Singh, MD & CEO, Sony Pictures Networks India; Glenn Gainor, President of Physical Producten, Screen Gems; Debbie Levin, President & CEO, Environmental Media Association; en Damian Bradfield, President & Chief Marketing Officer, WeTransfer.

Elizabeth Cousens, waarnemend CEO van de United Nations Foundation: “Picture This – Festival for the Planet is een innovatief nieuw platform om het wereldwijde publiek in aanraking te brengen met wat er gebeurt als mensen de SDG’s in hun dagelijks leven toepassen. De United Nations Foundation waardeert Sony’s grote betrokkenheid bij duurzaamheid en de bereidheid hun creativiteit en capaciteit in te zetten om een nieuw publiek kennis te laten maken met de SDG’s. Met individuele verhalen van mensen over de hele wereld die actief werken aan de bescherming van mens en planeet, zal Picture This anderen inspireren deze ambitieuze en haalbare doelen te realiseren.”

Winnaars ‘Picture this’ wedstrijd
Deze zomer zullen acht regionale winnaars naar Los Angeles worden gevlogen om het ‘Picture This – Festival for the Planet’ bij te wonen en een dagje te netwerken en training te volgen. Dit doen ze samen met marktleiders en sociale impactpartners bij de Sony Pictures Studio-kavel, en wordt gevolgd door een screening van de regionale winnaars films. Regionale winnaars ontvangen vliegtickets en accommodatie voor twee nachten in Los Angeles, een Sony RX0-camera en een WeTransfer Plus-account van een jaar. Voor de man of vrouw die de eerste prijs wint is er een Sony A6500-camera en een SEL1670-lens.

Meedoen?
Bijdragen voor Picture This Festival for the Planet kunnen worden ingezonden van 30 januari tot 30 april 2018. De wedstrijd staat open voor deelnemers uit geselecteerde landen over de hele wereld. Ga naar sonypicturethis.com voor meer informatie en om gratis mee te doen. Je kunt het Picture This Festival ook volgen op sociale media via Twitter, Instagram en Facebook.