Geplaatst door SphereMall

SphereMall wint gouden Dutch Interactive Award met De Fietser!

Ieder jaar worden tijdens de Dutch Interactive Awards prijzen uitgereikt aan het allerbeste interactieve werk van online Nederland. Op 1 juni ging het om 30 awards waaronder de categorie Brand. Jong high-techbedrijf SphereMall won deze prestigieuze award voor haar gepersonaliseerde omni-channel fietsersplatform ‘De Fietser’ dat zij ontwikkelde in opdracht van Accell Nederland.

Gouden DIA voor SphereMall
De jury was het eens over De Fietser: een omni-channel case met mooie brandelementen en duidelijke e-commerce doelstellingen. De jury was lovend over de goede samenwerking tussen het Experience Center en de dealers.

De case
Accell Nederland, fabrikant van o.a. Batavus, Sparta en Koga, lanceerde eind 2016 één nieuw merk en één plek zodat ze merk overstijgend en onafhankelijk van dealers haar volledige assortiment fietsenmerken kan tonen. Dat merk is ‘De Fietser’ in de vorm van een digitaal platform met een Experience Center van 10.000 m2 in Ede. Met De Fietser gaat Accell Nederland bouwen aan sterke, persoonlijke klantrelaties met als doel dat consumenten voor de oriëntatie en aanschaf van een nieuwe fiets terechtkomen bij De Fietser. In de architectuur en de user interface van het digitale platform zijn de persoonlijke voorkeuren van de consument het centrale uitgangspunt. In het Experience Center komt de fiets die daar het best bij aansluit, als het ware naar de consument toe en kan er uitgebreid worden getest op de indoor testbaan. De uitlevering van de fietsen zal plaatsvinden bij de voor de consument vertrouwde, lokale dealers.

Het vervolg
De komende tijd wordt door de teams van Accell Nederland en SphereMall hard gewerkt aan de uitbreiding van dit platform met nog meer technologie waaronder AI, indoorwayfinding en een app. Later dit jaar staat de start van de verkoop gepland: een fiets besteld via De Fietser wordt uitgeleverd bij één van de lokale dealers. Dan wordt de hele customer journey met daarin het samenspel tussen online, offline, het Experience Center en de uiteindelijke uitlevering en service bij de dealers, duidelijk zichtbaar. Het verwachte resultaat is dat het kopen en onderhouden van een nieuwe fiets vooral eenvoudiger, plezieriger en nóg persoonlijker wordt. Zo ontstaat echte personalized commerce die nog niet eerder is vertoond binnen de rijwielbranche.