Spotler Group voegt klantfeedbackspecialist Insocial toe aan haar platform

Den Haag, 23 juli 2025 – Spotler Group, een Europese marketing technologie speler, onderdeel van investeerder CNBB Equity Partners, neemt Insocial over. Dit Nederlandse platform helpt organisaties om klantfeedback te verzamelen én om daar snel en slim op te handelen. Met deze overname geeft Spotler marketeers nog
meer inzicht in hoe klanten hun merk beleven en hoe ze die ervaring kunnen verbeteren.
Insocial: Experience Management Platform
Insocial werd in 2015 opgericht door Lex Groenewegen en maakt het eenvoudig om klanttevredenheid te meten op elk moment in de klantreis. Het platform biedt tools om feedback real-time te verzamelen, patronen te herkennen en concrete verbeteracties door te voeren. Organisaties uit retail, dienstverlening en B2B maken dagelijks gebruik van de software.
Lex Groenewegen blijft aan als CEO en leidt het team vanuit de vertrouwde organisatie. “Een goede klantervaring begint met luisteren,” aldus Groenewegen. “Binnen Spotler Group kunnen we feedback nog directer koppelen aan marketing- en serviceacties. Zo help je organisaties sneller reageren, vertrouwen opbouwen en continu verbeteren.”
De overname past bij Spotler’s ambitie om marketeers slimmer te laten werken met tools die geïntegreerd worden voor betere personalisatie, slimmere automatisering en relevantere klantcommunicatie. Dankzij Insocial wordt feedback een vanzelfsprekend onderdeel van marketingbeslissingen. En niet alleen dat, als pionier
in het gebruik van AI als geïntegreerd component in een klantcontact oplossing, biedt Insocial de klanten van Spotler meer opties om AI-gestuurde klantervaringen aan hun klanten te bieden.
Uitbreiding van geïntegreerde specialistische tools voor marketeers Lee Chadwick, CEO van Spotler Group: “Het is belangrijker dan ooit om écht te begrijpen wat er speelt bij je klant. Insocial biedt marketeers het inzicht om beter aan te sluiten bij behoeften en verwachtingen. En dat ook nog eens gedreven door AI. We zijn trots dat Lex en zijn team zich bij ons voegen.”
Met de toevoeging van Insocial blijft Spotler Group bouwen aan een sterk, verbonden ecosysteem van Europese marketingtools die allemaal gebruiksvriendelijk, resultaatgericht en volledig GDPR-compliant zijn. De groep bestaat inmiddels uit meer dan 350 medewerkers en bedient ruim 5.000 klanten in Europa.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.