Spotzi en Vistar Media kondigen wereldwijde samenwerking aan om buitenreclame te transformeren

Bergen op Zoom, 20 mei 2025 – Spotzi is een location intelligence platform dat marketeers helpt om hun ideale doelgroep te vinden én te bereiken aan de hand van data. Vandaag kondigt het in Nederland gevestigde Spotzi een wereldwijde samenwerking aan met Vistar Media, een toonaangevend programmatic platform voor digitale buitenreclame (DOOH) en onderdeel van T-Mobile Advertising Solutions. Dankzij deze samenwerking kunnen adverteerders, bureaus en media-exploitanten slimmere, datagedreven buitenreclame campagnes uitvoeren in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië en Nieuw-Zeeland.
Nu merken steeds vaker internationaal actief zijn, groeit de behoefte aan schaalbare audience-strategieën. Sinds de lancering van Vistar’s internationale ad-buying platform is het aantal campagnes over de grens met 36% per maand gestegen.
“Wanneer merken internationaal uitbreiden, hebben ze behoefte aan doelgroepstrategieën die met hen meegroeien — niet aan een lappendeken van regionale datasystemen,” zegt Amanda Flugstad-Clarke, Senior Director of Data Partnerships bij Vistar Media. “Onze samenwerking met Spotzi maakt dit mogelijk. Adverteerders bereiken hun doelgroepen nu in meerdere landen met gestandaardiseerde, hoogwaardige data — allemaal vanuit één platform. Dit is een grote stap vooruit voor wereldwijde OOH.”
Focus op Mensen, Niet Alleen Locaties
Dankzij Spotzi’s wereldwijde analyse van voetgangersdata bij meer dan 1,5 miljoen digitale schermen kunnen adverteerders hun campagne nu wereldwijd starten vanuit dezelfde doelgroep — niet alleen vanaf een kaart. Of het nu gaat om forenzen, jonge gezinnen of welgestelde shoppers: elk scherm bevat inzichten in demografie en gedrag, zodat de boodschap de juiste mensen op het juiste moment bereikt.
Eén Platform voor Online en OOH
De samenwerking gaat verder dan alleen data-uitwisseling. De doelgroepdata van Spotzi is niet alleen beschikbaar in de Vistar DSP, maar de wereldwijde inventory van Vistar is ook volledig toegankelijk via het Spotzi-platform. Dankzij AI-gedreven planning kunnen gebruikers vanuit één interface zowel online als OOH-campagnes bouwen en ac
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.