Industry Wire

Geplaatst door Smart Shopping

Start-up ‘Get On’ kiest Den Haag voor uitrol online tool voor winkeliers

Precies 8 weken nadat de Utrechtse start-up Get On de Hackathon van de Kamer van Koophandel heeft gewonnen, kiezen zij vanwege het Smart Shopping programma voor de stad Den Haag om hun tool verder uit te rollen. Get On heeft de afgelopen week ‘opgesloten’ gezeten met een team van het Haagse innovatieve internetbureau Q42, om gezamenlijk middels een ‘jumpstart’ de tool in één week tijd door te ontwikkelen. De conceptstore Bar en Zo, gevestigd in het Zeeheldenkwartier, had vandaag als eerste Haagse winkelier de primeur om via de Get On tool aan de slag te gaan met de optimalisatie van hun online presence. Het Smart Shopping programma van de Gemeente Den Haag is blij met de keuze voor Den Haag, aangezien Get On Haagse winkeliers gaat stimuleren om actief bezig te zijn met hun online vindbaarheid. Dit alles draagt bij aan een betere online zichtbaarheid van de stad Den Haag als geheel. 
Primeur voor Bar en Zo
De Smart Shopping Challenge tijdens de KvK Hackathon begin september jl. heeft een innovatieve oplossing opgeleverd, waar de eerste Haagse retailers nu mee aan de slag gaan. De Utrechtse start-up Get On heeft namelijk besloten hun online tool als eerste in Den Haag uit te rollen vanwege het actieve Smart Shopping programma van de gemeente Den Haag. De Haagse winkel Bar en Zo kreeg vandaag de primeur: de online vind- en zichtbaarheid van hun conceptstore werd door Get On gelijk gemeten en verbeterd. De tool draagt bij aan de bewustwording van winkeliers, bijvoorbeeld door hen inzicht te geven in hun online presence, door tips en tricks te geven voor verbeteringen en door hun online presence te vergelijken met die van andere winkels in de stad.
Zoë van Bar en Zo: “Wij zijn in oktober 2015 begonnen met onze conceptstore in het Zeeheldenkwartier. Wij vinden het echter ook belangrijk om online zichtbaar te maken wat ons als lokale ondernemer zo uniek maakt. Vandaar dat ik erg blij ben met de gratis tips & trucs die wij van Get On hebben gekregen inzake onze aanwezigheid op Google en Facebook!”
Hester Bunnik, programmamanager van Smart Shopping: “Met het Smart Shopping programma bouwen we aan een IT-netwerk dat wij koppelen aan thema’s die spelen in de retailsector. Online goed vindbaar en zichtbaar zijn is één van de worstelingen van vooral MKB-ondernemers. Met Get On verwelkomen wij in Den Haag een mooie start-up die hiervoor een oplossing aan Haagse ondernemers gaat aanbieden.”
Over Smart Shopping
Smart Shopping is een werkveld van het Haags Retailpunt en richt zich op het versterken van winkelgebieden aan de hand van innovatie en het omarmen van nieuwe technieken. Hierbij staat SMART niet alleen voor ‘slim’, maar ook voor Service, Makkelijk, Aantrekkelijk, Relevant en Toegankelijk. Oftewel, samen met (collectieve) retailers en professionals aan de hand van slimme en praktische tools optimaal inspelen op de veranderende wensen en behoeften van de consument. Voor meer informatie zie www.haagsretailpunt.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht