Industry Wire

Geplaatst door Limelinq

Startup lanceert website voor singles in Amsterdam.

Een nieuwe online datingservice zet zich af tegen de gevestigde orde. Limelinq biedt alle basisfuncties gratis en verlengt niet automatisch het betaalde lidmaatschap. De Nederlandse initiatiefnemers gaan zich richten op de grote steden van ons land.

De Nederlandse datingwebsite Limelinq wil de brug slaan tussen online en offline daten. In plaats van gebruikers zo lang mogelijk online te laten flirten, laat deze website leden zo snel mogelijk met elkaar afspreken. Hiermee wil de dienst de drempel naar online dating verlagen en misstanden in de online datingwereld bestrijden.

Oneerlijke praktijken
Bij de vele bestaande diensten voor online dating wordt bijvoorbeeld een abonnement automatisch verlengd. ‘Zo knappen mensen gewoon van online dating af. En dat terwijl het de ideale manier is om nieuwe mensen te leren kennen.’

Vrij vanmiddag? Vrij vanavond?
Gebruikers van Limelinq hebben de mogelijkheid om een status te kiezen wanneer ze bijvoorbeeld tijd hebben voor een leuke date. ‘Stel je voor om een date te hebben in je lunchpauze, na je drukke werkdag of plotseling in het weekend. Op de website is meteen duidelijk wie daar ook interesse in heeft.’

Mobiel toegankelijk
Limelinq is ook via mobiele apps bereikbaar. Met hun smartphone of tablet kunnen gebruikers ook buitenshuis chatten, flirten of berichten sturen. ‘Android is beschikbaar en we zijn in de laatste fase met iOS en BlackBerry. Deze zullen binnenkort ook gratis beschikbaar gesteld worden in de app stores.’ Overige toestellen zoals Nokia en Windows worden nu ondersteund door een mobiele website. ‘Wanneer de vraag groeit worden deze apps snel ontwikkeld en ook gratis beschikbaar gesteld.’

Gratis
Gebruik van de website is gratis en bied de klant de mogelijkheid voor integratie met Facebook en Twitter ‘Maar de koppeling hoeft niet, alles mag. Als gebruiker krijg je wel een realistisch beeld van je match. Op deze manier kunnen wij ook fake profielen beter filteren.’
De website start in beta status en is gratis. Na de beta fase is de keuze aan de gebruiker: gratis óf zonder reclame plus uitbreiding van de standaard functies voor €6,25 per maand.

Innovatie
De website zal de komende tijd nog flink blijven innoveren. ´Er zitten nog veel leuke en praktische functies in de koker voor de komende tijd. We blijven niet stil zitten.´ De website breidt uit naar de grotere steden van Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht