Industry Wire

Steeds meer marketingprojecten in de cloud

Amsterdam, 30 september 2013 – Cloud computing speelt een steeds grotere rol in de dagelijkse werkzaamheden van de marketingmanager. De enorme toename van data, social media en verscheidenheid aan devices en kanalen zijn belangrijke uitdagingen voor de marketeer van nu. Cloudoplossingen zorgen ervoor dat marketeers tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen werken vanaf elk device. Hierdoor verhoogt de productiviteit en worden kosten gereduceerd. Dit concludeert Projectplace, leverancier voor online samenwerken, in haar whitepaper ‘Marketing in de cloud’, met best practices en tips over cloud gebaseerde markting.

Ook onderzoeksbureau Gartner onderschrijft dat IT-oplossingen steeds belangrijker worden voor marketing. Het bureau stelt dat marketingmanagers in 2017 meer geld uitgeven aan IT dan de gemiddelde CIO. Hoewel technologie niet alles kan oplossen, kan marketing vanuit de cloud helpen om de toenemende complexiteit het hoofd te bieden. Projectplace identificeert drie belangrijke marketingelementen waar cloud een ondersteunende rol in kan spelen:

  1. Beheren van projecten Cloudoplossingen bieden real-time statusoverzichten van marketingcampagnes, evenementen en andere marketingactiviteiten. Marketeers hoeven zich hierdoor niet meer te concentreren op detailplanning, waardoor er tijd vrij komt voor strategische taken.
  2. Samenwerken aan marketingmateriaal Door het opslaan van visuals, blauwdrukken, designs en marketingplannen in de cloud verbetert de productiviteit. Mede doordat bestanden op een transparante manier direct gedeeld, aangepast en gelezen kunnen worden, ontstaat een dynamische samenwerking. Zo wordt foutief versiebeheer voorkomen en kunnen wijzigingen worden bijgehouden.
  3. Communiceren met externe partijen

Communicatie is essentieel voor succes. Door het gebruik van cloudgebaseerde tools zijn alle partijen betrokken bij het proces. Het geven van feedback wordt hierdoor eenvoudiger. Denk aan een cloudoplossing met feedbackfuncties en de mogelijkheid tot interactieve discussies.

“Marketing bestaat voor een groot deel uit projectmatige werkzaamheden. Marketeers maken echter nog steeds gebruik van de traditionele manier van plannen, organiseren en mailen. De cloud is de sleutel tot succes voor efficiënte marketingprojecten. Daarom delen wij graag onze best practices en ideeën hierover middels een whitepaper. Hierdoor wordt werken in de marketing niet alleen efficiënter en gemakkelijker, maar ook nog eens een stuk leuker”, aldus Noel Eckhart, countrymanager van Projectplace Nederland.

Meer weten over waarom marketeers cloudoplossingen niet langer links kunnen laten liggen? Download dan de whitepaper via: https://www.projectplace.nl/resources/knowledge-place/whitepapers/marketing-in-de-cloud/

—————————

Over Projectplace
Projectplace International is Europees leider in online projectsamenwerking in de cloud. Sinds 1998 ontwikkelt Projectplace online projecttools, geïnspireerd door een benadering waarin de mens centraal staat. Deze benadering is de sleutel tot succesvol projectmanagement. Ook helpen de tools van Projectplace organisaties in de overgang naar een Social Business. Inmiddels heeft de samenwerkingstool al meer dan 850.000 gebruikers in ruim 130.000 projecten gemotiveerd en weten te betrekken binnen teams. Het bedrijf telt 170 medewerkers verdeeld over het hoofdkantoor in Stockholm en lokale kantoren in Amsterdam, Bangalore, Brussel, Frankfurt, Kopenhagen, Londen en Oslo. De service is beschikbaar in zeven talen. Bezoek Projectplace op www.projectplace.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht