Industry Wire

Geplaatst door Merkle

Stern kiest Merkle Nederland als strategisch digitaal partner

Na een uitvoerig selectietraject heeft Stern gekozen voor Merkle Nederland als implementatiepartner voor Selligent Marketing Cloud. Hiermee wordt het strategische partnership op gebied van digital marketing en analytics uitgebreid met CRM services, waarbij Merkle verdere ondersteuning biedt in de digitale transformatie van Stern.

Stern is een van de grootste automotive concerns in Nederland. Dealergroep Stern vertegenwoordigt 17 toonaangevende automerken, waaronder Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel en biedt daarnaast aanvullende diensten – zoals leasing, verhuur en schadeherstel – aan. Stern heeft het afgelopen jaar, als eerste stap in de complete digitale transformatie, alle dealerbedrijven geïntegreerd in één merk met één mobiliteitsplatform met als doel één klantervaring te bieden.

Om de communicatie met klanten en prospects persoonlijker en relevanter te maken heeft Stern gekozen voor het marketing automation platform van Selligent Marketing Cloud en voor Merkle als implementatiepartner. Stern en Merkle werken al jarenlang samen o.a. op gebied van digital marketing en analytics. Met de uitbreiding van het strategische partnership met marketing automation, biedt Merkle verdere ondersteuning in de digitale transformatie van Stern.

René Bouwmeester, Marketing Director Stern: “Merkle heeft zich de afgelopen periode sterk geprofileerd als strategische partner. Overtuigd zijn wij door de brede automotive-ervaring, technologische kennis en praktische aanpak. Wij hebben veel vertrouwen in de combinatie met Selligent en kijken uit naar onze samenwerking.”

Just Greve, Sales & Alliance Lead bij Merkle Nederland: “We zijn trots dat Stern voor Merkle heeft gekozen voor de implementatie van Selligent. Als ervaren Selligent-partner hebben we de kennis en knowhow in huis om te helpen alles uit het platform te halen en slimme campagnes in te richten om een totale customer experience creëren.”  

Merkle Nederland is sinds 2010 strategische partner van Selligent en werkt voor klanten als T-Mobile, BMW Nederland, NS, Tesco Mobile, Feyenoord, Praxis en Kamera Express.

Over Merkle Nederland

Merkle is een toonaangevend customer experience management (CXM) bureau en gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle heeft ruim 50 vestigingen en 9600 medewerkers over de gehele wereld en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken meer dan 285 mensen voor toonaangevende klanten zoals Microsoft, HEMA, NS, Marktplaats, Vodafone, BMW, Air France-KLM, Signify, Burger King en Corendon. Het bedrijf is strategische partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.

www.merkle.nl

 

Over Stern

Stern Groep N.V. is een van de grootste automotiveconcerns in Nederland.  Stern vertegenwoordigt met Dealergroep Stern zeventien toonaangevende automerken met een nagenoeg landelijke dekking, waaronder Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel. Het netwerk van Stern telt 75 vestigingen. De totale afzet aan nieuwe en gebruikte personen- en bedrijfswagens bedraagt bijna 47.500 auto’s. Aanvullend biedt Stern diensten, zoals leasing, verhuur, verzekering, financiering, verlengde garantie, (merk-erkend) schadeherstel, bedrijfswageninrichting en -bestickering en elektrische vervoersmiddelen voor in de stad. Stern onderscheidt zich door sterke relaties met zijn klanten en leveranciers, betrokken en kundige medewerkers met specifieke kennis en een brede portefeuille met relevante producten en aanvullende diensten. Dit maakt het mogelijk goed in te spelen op actuele maatschappelijke en technologische ontwikkelingen.

www.stern.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht