Stibo Systems hoogste rang in Ventana Value Index voor Product Information Management

Laren, 17 juni, 2015 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, heeft voor de derde keer op rij de concurrentie verslagen met een bijna perfecte score in de Ventana Research Value Index voor Product Informatie Management. Dit jaar heeft Stibo Systems alle leveranciers overtroffen en werd het bedrijf eerste in vier van de zeven categorieën: toepasbaarheid, capaciteit, betrouwbaarheid en total cost of ownership – Return On Investment.

Winnaars werden gekozen op basis van Ventana’s onderzoek naar tien leveranciers en in de context van de belangrijkste categorieën. De Value Index onderzoekt de bestaande en geplande aanpak van Product Information Management (PIM), inclusief best practices en optimalisatieplanning.

Key Points

• Volgens het rapport kunnen de voordelen van een speciale PIM toepassing aanzienlijk zijn. Meer dan 40% van de organisaties zegt dat PIM helpt om data fouten te elimineren, cross- en upsell te vergroten, en de klantervaring te verbeteren dankzij consistente productinformatie.
  • Ventana Research heeft niet alleen naar IT gekeken, maar ook naar de business behoefte. PIM is tijd- en kostenbesparend en zorgt dat er gefundeerde business besluiten kunnen worden genomen.
  • Product gerelateerde categorieën waarnaar Ventana gekeken heeft: toepasbaarheid, beheersbaarheid, betrouwbaarheid, bruikbaarheid en functionaliteit.

Quote Mark Smith, CEO en CRO Ventana Research

“De Ventana Research Value Index voor Product Information Management (PIM) is een analytische voorstelling van onze inschatting hoe goed PIM softwareleveranciers aan de marktvraag voldoen. Stibo Systems wordt erkend vanwege bewezen ROI en business focus en verdient een compliment voor het bereiken van de top Hot Vendor ranking.”

Citaat Bart Coenen, Managing Director Stibo Systems Benelux

“Als marktleider in PIM oplossingen zijn wij er trots op dat we door vooraanstaande autoriteiten als Ventana zo goed gepositioneerd worden.

Het voeren van een sterk merk en het managen van product consistentie is complex in het huidige digitale landschap. Organisaties die willen onderzoeken of en hoe ze hun PIM technologie kunnen verbeteren, zouden hierbij de Ventana Index moeten raadplegen.”