Industry Wire

Geplaatst door Yourzine

Stichd en Yourzine ontwikkelen wereldwijde digitale campagnestrategie rondom het Aston Martin Red Bull racing team van Max Verstappen

Sinds deze zomer werkt Yourzine voor Fuel For Fans, de internationale officiële webshop voor formule 1-merchandise en -accessoires en onderdeel van Stichd. De eerste campagne werd uitgerold voor de Grand Prix van België. De tweede campagne, rondom de Grand Prix van Portugal op 25 oktober, loopt inmiddels.

The Racing Games
James Rawlins, Digital Marketing Manager, bij Stichd: “Formule 1 is een wereldwijde sport met fans die elke race weer in spanning zitten. Onze uitdaging is om deze fans (online) te vinden, ze beter te leren kennen en ze aan onze webshop te binden. Voor welke coureur staan ze te juichen? Voor welk team? Voor welke race? Dat soort informatie moeten we boven water krijgen. Daarom vroegen we Yourzine om ons te helpen. Hun antwoord was een herbruikbaar campagneconcept: The Racing Games.”

Fans lopen warm
Leonie Rombout, Sales Director van Yourzine vult aan: “Met deze leadgenerationcampagne wilden we ook de fanbase vergroten. In The Racing Games laten we fans warmlopen voor de vólgende race door ze uit te dagen de uitslag te voorspellen. Dat doen we via paid én owned kanalen. Ook partner Aston Martin Red Bull Racing zorgde voor aandacht op hun eigen socialmediakanalen. Dit campagneconcept met sterke gamification-elementen creëerde enorm veel enthousiasme rond de race in België en daarmee meer aandacht voor de merchandise van Fuel For Fans.”

James Rawlins: “Dankzij de eerste Racing Gamescampagne groeide onze database met ruim 20%. Bijna de helft (45%) van de bezoekers deed mee aan de actie op de contestpagina. Belangrijke learning: ruim 90% bekeek de campagne op een mobile device. We starten natuurlijk een dialoog met de (nieuwe) fanbase. En we kijken uit naar een succesvol vervolg.”

– EINDE PERSBERICHT –

Yourzine is een gepassioneerde groep datadriven marketeers die samen met opdrachtgevers elke dag werkt aan groei. Als Adeptiv agency heeft Yourzine de marketingdisciplines in huis voor elke fase in de digitale customer journey. Yourzine heeft strategische partnerships met onder andere Salesforce, Google, Selligent, Adobe, Tealium en CloseContact. En werkt voor opdrachtgevers als Albert Heijn, HEMA, Rituals, Unicef, Triodos Bank, KIA en De Efteling.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht