Geplaatst door Stijlmeesters

Stijlmeesters en The MindOffice creëren online community

Stijlmeesters en The MindOffice ontwikkelden samen een online community voor professionals in de wereld van woning- en gebouwautomatisering. De ‘bondgenoten in communicatie’ bouwden in opdracht van KNX Nederland een toegankelijk en overzichtelijk online platform. Dit platform, Smart Inside, biedt iedereen die actief is met domotica en gebouwautomatisering de gelegenheid om laagdrempelig een bijdrage te leveren aan deze community.

De community en het online platform willen zoveel mogelijk vakmensen samenbrengen. Nu de realisatie van de eerste fase van het platform is afgerond, verzorgt Stijlmeesters sinds de lancering ook het community management. Smart Inside is uniek; er is geen vergelijkbaar initiatief voor personen en bedrijven die actief zijn in de wereld van woning- en gebouwautomatisering.

Vlekkeloze samenwerking
Opdrachtgever voor Smart Inside is KNX Nederland, de nationale vereniging die de belangen behartigt voor de internationale standaard voor woning- en gebouwautomatisering. The MindOffice en Stijlmeesters hanteerden bij de realisatie een heldere rolverdeling. Stijlmeesters was de opdrachtnemer, ontwikkelde het concept, nam het projectmanagement voor zijn rekening en was verantwoordelijk voor de inhoud en content. The MindOffice creëerde de huisstijl, het digitaal ontwerp en verzorgde de technische realisatie van het plaform. Daarbij werkte The MindOffice samen met TimeTick, die de bouw van de database verzorgde.

Multifunctioneel platform
De online community vervult meerdere functies voor de verschillende gebruikers die een profiel aanmaken. Installateurs, systeem integratoren, adviseurs en architecten gebruiken Smart Inside als medium om status updates, maar ook projecten te communiceren. Daarnaast kunnen de leden van het platform binnen de community een netwerk met connecties opbouwen. Gebruikers kunnen er ook hun evenementen en interessante documenten toevoegen. Voor de fabrikanten en installatiebedrijven biedt het platform ook mogelijkheden om bijvoorbeeld actualiteiten en nieuwe producten te delen.

Monitoring
Het overzichtelijke platform is begin september gelanceerd. Nu de eerste paar honderd gebruikers actief zijn, blijven Stijlmeesters en The MindOffice de functionaliteiten monitoren en fine tunen. Met een kritische blik volgen zij de werking en de toepassingen binnen de community. Ook monitort Stijlmeesters alle activiteit binnen deze sociale community en liggen er inmiddels plannen om de functionaliteiten en doelgroep voor deze community uit te bouwen. Voor de promotie van de community is een online marketingcampagne opgesteld die inmiddels al voor de nodig bekendheid in de vakwereld zorgt.