Industry Wire

Geplaatst door Storybllok

Storyblok’s CMS helpt TomTom haar contentbestemmingen 50 procent sneller te bereiken

AMSTERDAM- Storyblok, leider in de categorie content management systemen (CMS), kondigt vandaag aan dat TomTom haar CMS gebruikt om contentactiviteiten te stroomlijnen door teams meer controle te geven bij het creëren en beheren van content. Bedrijven als Uber, Volkswagen Group en Microsoft gebruiken TomTom’s kaart- en locatietechnologie voor verschillende producten wereldwijd. 
Moeilijkheden met vorige systemen
De vorige CMS-systemen van TomTom hadden een moeilijke leercurve en maakten gebruikers afhankelijk van anderen voor hulp en updates. De systemen ondersteunden ook geen moderne websiteframeworks en -applicaties, waardoor de contentervaringen die ze konden creëren beperkt waren.
Flexibel CMS
De migratie naar Storyblok stelde TomTom in staat om een flexibel CMS te gebruiken dat hen naar elke contentbestemming op de kaart kan brengen. Iedereen in het team kan de Visual Editor en samenwerkende workflows gebruiken om eenvoudig content te creëren en te beheren.
Het kostte TomTom slechts drie maanden om aan de slag te gaan met Storyblok door hun newsroom te migreren. Sinds de lancering is de snelheid van de contentverwerking met 50% toegenomen en zijn de kosten voor contentontwikkeling met 30% gedaald.
Voordeel
Danielle van Zuijlen, Web Operations Manager bij TomTom: “De Visual Editor heeft ons het meeste voordeel opgeleverd. We zijn sneller in het bouwen en uitbrengen van nieuwe onderdelen en pagina’s. Voor sommige paginatypes hadden we voorheen bijvoorbeeld ongeveer een uur nodig om een pagina te maken, maar nu kost het ons tien minuten.”
Op basis van het succes van de overstap naar Storyblok is TomTom ook van plan om duizenden pagina’s in veel verschillende talen te migreren vanuit andere delen van de website.
Dominik Angerer, CEO en medeoprichter van Storyblok: “Een effectief CMS stelt iedereen in het team in staat om content verder te brengen, ongeacht hun technische vaardigheden. TomTom ervaart de tijd- en kostenbesparende voordelen van het gebruik van Storyblok om ontwikkelaars en marketeers volledige controle te geven over hun content journeys.”
Bronnen:
– Lees de case studie van TomTom: https://www.storyblok.com/cs/tomtom
– Bekijk andere casestudies: https://www.storyblok.com/case-studies
– Meer informatie over Storyblok: https://www.storyblok.com
– Bekijk de persmap van Storyblok: https://www.storyblok.com/press
Over Storyblok:
Storyblok, de leider in de categorie content management systemen (CMS), stelt zowel ontwikkelaars als marketingteams in staat om betere contentervaringen te creëren voor elk digitaal kanaal.
Storyblok’s headless CMS architectuur stelt ontwikkelaars in staat om alles te bouwen, overal te publiceren en te integreren met elke service of technologie.
Marketingteams kunnen zelfstandig contentervaringen creëren en schalen met behulp van een visuele bewerkingsinterface, samenwerkingstools en aangepaste publicatieworkflows. Bovendien kunnen bedrijven hun digitale ervaringen overal verbeteren met de beste prestaties, personalisatie en geoptimaliseerde omnichannel storytelling.
Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Oatly, Paul Smith en 200.000+ andere
ontwikkelaars en marketeers gebruiken Storyblok om betere contentervaringen te creëren die sneller, veiliger en schaalbaar zijn.
Bekijk waarom Storyblok is uitgeroepen tot het #1 CMS door G2 op www.storyblok.com en volg Storyblok op LinkedIn en X.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht