Industry Wire

Geplaatst door Digibiz | wij zijn online marketing

STOWA: Neem niet in de maling

De opdracht van STOWA was om een wedstrijd uit te schrijven om een visvriendelijk gemaal te bedenken. Gemalen in Nederland kosten nog te veel vissen het leven en daarom looft STOWA in totaal € 15.000,- uit voor het ontwikkelen van het visvriendelijk gemaal van de toekomst dat eventueel nog verder ontwikkeld zou kunnen worden. Deze wedstrijd moet vooral de doelgroep studenten en young professionals aanspreken. De afgeleide doelstelling is om het werken bij waterschappen onder de aandacht te brengen van deze doelgroep. De wereld van het water is dynamisch.

Naast de website – als centrale online spil – realiseerde Digibiz twee webvideo’s in samenwerking met dochter E-Clips. De ene voor op de website zelf en de andere voor verspreiding (seeding) via YouTube en relevante weblogs. Ook de inzet van sociale media werd meegenomen in het concept. TACCT nam de seeding voor Youtube en Twitter op zich. Twitter is hét medium om deze spannende wedstrijd van minuut tot minuut te volgen. Dat kan op twitter.com/visvriendelijk.

Voor het online faciliteren van de wedstrijd werd de samenwerking aangegaan met Battle of Concepts. Zij beschikken over een pool van doorgewinterde deelnemers en over kanalen om universiteiten en studenten direct te benaderen. De samenwerking tussen STOWA, TACCT, Battle of Concepts en Digibiz heeft geleid tot een uiterst sterk concept. Deze complete aanpak is terug te vinden in zowel de online als de offline middelen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht