Industry Wire

Geplaatst door StyleSearch

StyleSearch gaat de manier waarop we online fashion shoppen veranderen

Vandaag opent StyleSearch.com, de nieuwe generatie zoekmachine voor fashion, zijn digitale deuren. StyleSearch maakt het makkelijk om kleding en vergelijkbare artikelen in meerdere winkels te vinden door gebruik te maken van Image Recognition technologie.

StyleSearch is in deze crisis meer dan ooit relevant voor (thuis)shoppers en een oplossing voor fashion brands en retailers tijdens en na COVID-19. De consument kan momenteel niet fysiek naar de winkel, wat betekent dat het winkelpersoneel nu geen stijladvies kan geven en relevante outfits kan tonen aan de consument.

Daar heeft StyleSearch ook een oplossing voor, namelijk de StyleCreator. Daarmee kan StyleSearch op basis van de persoonlijke smaak van de gebruiker direct outfits creëren in combinatie met de brandlook van retailer en merk en gepersonaliseerde producten voorstellen. Zo worden de voordelen van fysiek instore winkelen naar de huiskamer gebracht, via het online platform.

Hoe werkt de zoekmachine?
Met behulp van Artificial Intelligence is de Nederlandse zoekmachine in staat om direct gepersonaliseerde outfits te creëren in combinatie met de laatste fashion trends, op basis van de smaak en voorkeuren van de
gebruiker.
Je begint je journey tijdens het online shoppen op de zoekmachine. Je zoekt naar een bepaald product en krijgt de resultaten te zien van alle aangesloten shops en merken, zoals bijvoorbeeld Asos, G-Star, Nike,
Miinto, About You en de Bijenkorf. Als je dan een product vindt wat bij jouw smaak past, dan kun je het product ‘liken’ en direct sterk vergelijkbare producten zien in alle winkels. Producten die niet jouw stijl zijn, kun je ‘disliken’, waardoor deze type producten uitgesloten worden in de resultaten.

Om je sterk vergelijkbare producten te tonen, maakt StyleSearch gebruik van Image Recognition technologie. Op deze manier wordt het de gebruiker makkelijk gemaakt om overzichtelijk alle alternatieven te bekijken en een keuze te maken.

Vervolgens kan de gebruiker inspirerende outfits laten creëren met het gekozen kledingstuk. Dat krijg je met één druk op de knop direct te zien. Hierbij wordt de smaak en de voorkeur van de gebruiker gecombineerd met de laatste fashion trends.

Om deze inspirerende outfits te kunnen creëren, heeft StyleSearch twee jaar lang algoritmes getraind op het identificeren van de laatste fashion trends op social media. Hiervoor is gebruikgemaakt van posts van modellen, bekende influencers en stylisten.

Voordelen voor de gebruiker
Een gebruiker kan een account aanmaken op StyleSearch, waardoor het systeem de voorkeuren van de gebruiker leert kennen. Daardoor passen de zoekresultaten en de outfits steeds beter bij je smaak. Ook komen alle producten die je liket op je persoonlijke StyleList terecht. Zo krijg je altijd een automatisch bericht als één van deze items in de sale komt, of weer op voorraad is.

StyleSearch werd onlangs in Milaan uit ruim 1.200 startups wereldwijd verkozen tot top 11 FashionTech disruptor.

StyleSearch is te vinden via https://stylesearch.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht