Geplaatst door Supermicro

Supermicro biedt een versnelde levering van zijn HPC-clusters aan

Super Micro Computer, Inc. (SMCI), wereldleider op het gebied van enterprise computing, opslag, netwerkoplossingen en groene computertechnologie, kondigt vandaag aan dat het versnelde leveringen kan bieden voor zijn High performance computing (HPC) clusters. Dankzij de uitbreiding van zijn portfolio, met servers, opslag, AI-oplossingen en vloeistofkoelingen, en nieuwe productiefaciliteiten kan Supermicro complete oplossingen op rackniveau sneller en goedkoper leveren aan verschillende sectoren.

Voor zijn portfolio heeft Supermicro een nieuwe universele GPU-server gelanceerd, die klanten in staat stelt om de beste CPU’s, GPU’s en schakelconfiguraties te kiezen voor hun toepassingen en workloads. Klanten kunnen kiezen uit configuraties met een dubbele processor, met behulp van de derde generatie Intel Xeon Scalable-processor of de derde generatie AMD EPYC™-processor. Het universele GPU-systeem stelt systeembeheerders tevens in staat om HPC/AI-systemen in hun clusters te standaardiseren voor de gewenste workloads op een platform dat zowel veelzijdig als flexibel is. Dit unieke systeem is geoptimaliseerd voor verschillende GPU’s, zoals de onlangs aangekondigde AMD InstinctTM MI200-serie accelerators en NVIDIA A100 GPU’s. Supermicro-systemen, zoals de SuperBlade®- en BigTwin®-systemen, zijn geoptimaliseerd voor HPC-toepassingen waar schaalbaarheid en elektriciteitsbesparingen van cruciaal belang zijn.

Van oudsher werkt Supermicro samen met partners om de meest energiezuinige HPC-systemen te creëren die vandaag de dag beschikbaar zijn. Als resultaat hiervan is de Preferred Networks MN-3 Core Server, geoptimaliseerd voor Intel Xeon CPU’s, onlangs op de Green 500-lijst op de eerste plaats gezet als het gaat om energie-efficiëntie en het bepalen welke grote systemen de beste prestaties per watt leveren.

Terwijl Supermicro de meest efficiënte luchtgekoelde systemen blijft ontwerpen, is vloeibare koeling een noodzakelijke technologie voor goed presterende servers, zoals de Supermicro SuperBlade®- en GPU-servers met de nieuwste CPU’s en GPU’s. Supermicro heeft hiervoor nieuwe productiefaciliteiten gebouwd die zijn uitgerust om volledige, vloeibaar gekoelde clusters te produceren, op schaal getest voor verzending naar de klant.

“Supermicro zet zich in om complete IT-oplossingen te leveren voor klanten,” aldus Charles Liang, president en CEO van Supermicro. “We kunnen nu grote aantallen vloeibaar gekoelde clusters leveren, die de nieuwste computertechnologieën gebruiken. Hierdoor kunnen klanten snel operationeel zijn, wat resulteert in lagere kosten. Met ons ‘Made in the USA’ initiatief, plus andere programma’s, kunnen klanten geoptimaliseerde HPC- en AI-systemen ontwerpen voor hun workloads. Bovendien zal het toekomstige universele GPU-systeem klanten een verscheidenheid aan complete systemen met een keuze uit de CPU-, GPU- en switch-technologieën bieden.”