Geplaatst door Supermicro

Supermicro kondigt E3.S storage oplossingen aan met nieuwe CXL Memory Expansion opties

Super Micro Computer kondigt geavanceerde E3.S storage oplossingen aan met hoge doorvoersnelheid en minimale vertraging. De nieuwe oplossingen ondersteunen als eerste in de branche de PCIe® Gen5 schijven en CXL modules. Ze zijn speciaal ontworpen om te voldoen aan de eisen van grootschalige AI-trainings- en HPC-clusters, waarbij enorme hoeveelheden ongestructureerde data naar de GPU’s en CPU’s moeten worden geleid voor snellere resultaten.

De Petascale-systemen van Supermicro zijn nieuwe generatie storage servers die de E3.S (7,5 mm) NVMe schijven van de vijfde generatie volgens de nieuwste industriestandaard E3.S (7.5mm) Gen 5 NVMe schijven ondersteunen. De systemen bieden tot wel 256 TB aan storage met hoge doorvoersnelheid en minimale latentie in slechts 1U, of zelfs tot een halve petabyte in 2U. Supermicro’s innovatieve symmetrische architectuur zorgt voor verminderde latentie door de kortste signaalpaden voor data te garanderen en een maximale luchtstroom over kritieke componenten te bevorderen. Hierdoor kunnen deze componenten op topniveau presteren. Met deze nieuwe systemen kan een standaard serverrack nu meer dan 20 petabytes aan capaciteit herbergen voor configuraties met hoge doorvoer van NVMe-oF™ (NVMe™ over Fabrics), waardoor er gegarandeerd wordt dat de GPU’s constant worden voorzien van data. De systemen zijn beschikbaar met ofwel de 4e generatie Intel® Xeon® Scalable-processors of de 4e generatie AMD EPYC™-processors.

“Supermicro blijft zijn toonaangevende AI-rackschaaloplossingen uitbreiden met de nieuwste storage technologie,” aldus Charles Liang, president en CEO van Supermicro. “Ons brede assortiment hoogwaardige AI-oplossingen is verbeterd met op NVMe gebaseerde Petabyte scale storage om maximale prestaties en vermogens te leveren aan onze klanten die grote AI-modellen en HPC-omgevingen trainen. Deze oplossingen worden nu wereldwijd massaal verzonden. Met onze totale IT-oplossingen op rackschaal leveren we kant-en-klare of op maat gemaakte oplossingen, inclusief vloeistofkoeling, die zijn afgestemd op diverse workloads en direct klaar zijn voor implementatie vanaf dag één.”

Supermicro’s Petascale-systemen zijn baanbrekend in de sector doordat ze als eerste tot 4x E3.S 2T (15 mm) CMM-apparaten ondersteunen op zowel Intel- als AMD-gebaseerde platformen. Deze systemen zorgen nu voor geheugencachecoherentie tussen CPU-geheugen en PCIe-aangesloten DDR-gebaseerde geheugenapparaten. De nieuwe reeks geoptimaliseerde storage systemen omvat 1U-servers die maximaal 16 hot-swappable E3.S-schijven ondersteunen, ofwel acht E3.S-schijven en vier E3.S 2T 16,8 mm-bays voor CMM en andere opkomende modulaire apparaten. Voor 2U-servers is er ondersteuning voor maximaal 32 hot-swappable E3.S-schijven, beschikbaar in zowel single-processor als dual-processor modellen. De dual-processor modellen bieden ondersteuning voor de nieuwste 4e generatie Intel Xeon Scalable-processors, terwijl de single-processor modellen uitgerust zijn met de nieuwste 4e generatie AMD EPYC-processors.

Klanten zullen profiteren van verhoogde prestaties dankzij deze nieuwste technologieën. Alle systemen zijn uitgerust met PCIe 5.0 (met 2X de prestaties van PCIe 4.0), 1.5X betere geheugenprestaties in vergelijking met DDR4 dankzij DDR5, en de mogelijkheid om later dit jaar tot 1PB aan storage te bieden in een compacte 2U-server met 30TB-schijven.

“De CM7-serie E3.S PCIe 5.0 SSD’s van KIOXIA, gebruikt in de nieuwe Supermicro storage servers, zijn ideaal voor workloads die hoge prestaties en capaciteit vereisen,” aldus Neville Ichhaporia, senior vice president en general manager van de SSD business unit bij KIOXIA America, Inc. “We blijven nauw samenwerken met Supermicro om het benodigde geheugen te leveren om de snelste storage servers mogelijk te maken voor eindgebruikers die snelle toegang tot grote hoeveelheden data nodig hebben.”

“Solidigm is trots om samen te werken met Supermicro om de nieuwste hoogwaardige storage oplossingen te leveren. Onze QLC E3.S hyper-dichte NVMe SSD’s hebben de grootste capaciteit van alle schijven op de markt, variërend van 7,68 TB tot 61,44 TB, om klanten de benodigde capaciteit te bieden zonder concessies te doen aan prestaties,” aldus Greg Matson, VP van Strategische Planning en Marketing bij Solidigm. “We blijven met Supermicro samenwerken om storage systemen te creëren die voldoen aan de hoge eisen van reële workloads.”