Geplaatst door Supermicro

Supermicro kondigt nieuwe systemen aan die Intel’s Arctic Sound-M en Intel Habana Labs Gaudi 2 ondersteunen

Super Micro Computer kondigt vandaag twee nieuwe systemen aan die Intel’s Arctic Sound-M en Intel Habana Labs Gaudi®2 ondersteunen. Dankzij de systemen kunnen klanten de nieuwste acceleratietechnologie van Intel en Intel Habana inzetten, die ideaal zijn voor Cloud gaming, media delivery, Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) workloads.

“Supermicro blijft nauw samenwerken met Intel en Habana Labs om een reeks serveroplossingen te leveren die Arctic Sound-M en Gaudi2 ondersteunen. Hierdoor kunnen wij oplossingen leveren voor organisaties die efficiënte media delivery en AI-training nodig hebben,” aldus Charles Liang, president en CEO. “We blijven samenwerken met toonaangevende technologieleveranciers om totaaloplossingen te leveren voor complexe workloads en tegelijkertijd de systeemprestaties verbeteren.”
Supermicro kan dankzij haar Building Block Solutions aanpak snel nieuwe technologieën op de markt brengen. Dankzij de methodologie kunnen nieuwe GPU’s en versnellingstechnologie eenvoudig in bestaande ontwerpen worden geplaatst of, indien nodig, snel een bestaand ontwerp aanpassen wanneer dat nodig is voor beter presterende componenten.

“Supermicro helpt bij het leveren van geavanceerde AI- en mediaverwerking met systemen die gebruikmaken van onze nieuwste Gaudi2- en Arctic Sound-M-accelerators’,” aldus Sandra Rivera, executive vice president en general manager van de Datacenter en AI Group bij Intel. “Supermicro’s Gaudi AI Training Server zal deep learning training versnellen.”

Supermicro systemen met Arctic Sound-M GPU’s voldoen aan de hoge eisen op het gebied van Cloudgaming, media transcoding en -streaming, virtuele desktopinfrastructuur (VDI), simulatie en visualisatie, machine learning en contentcreatie. Met de eerste hardware AV-1-encoder in de branche en open source media softwarestack, verbetert de Intel Arctic Sound-M de prestaties aanzienlijk in vergelijking met softwarematige video transcoding en -delivery oplossingen. Bovendien bevat het systeem versnellingsfuncties voor VDI-omgevingen.

De Intel Arctic Sound-M GPU’s zullen in eerste instantie beschikbaar zijn in het 2U 2 Node single processor Intel-systeem met 3 GPU’s per node, het 4U 10xGPU-systeem en de CloudDC-server, met aanvullende systemen die later dit jaar worden aangekondigd. De nieuwe Supermicro AI-trainingsservers bevatten dubbele Intel 3e generatie Intel Xeon schaalbare processoren en acht Habana Gaudi2-accelerators voor hoogwaardige AI-trainingsomgevingen.

De Habana Labs Gaudi2 blinkt uit als het gaat om workloads in diverse toepassingen waaronder: vision-toepassingen zoals beeldclassificatie, objectdetectie en Natural Language Processing (NLP) modellen. De nieuwe AI Training-server zal de eerste commerciële implementatie zijn met de nieuwe Habana Gaudi2 (HL-225) in een 8U-chassis. Deze server versnelt AI-training naar nieuwe prestatieniveaus in combinatie met dubbele 3e generatie Intel Xeon schaalbare processors en tot 8 TB DRAM. Met 24 hot-swappable drive bays die voldoende lokale high-performance opslag ondersteunen, bevinden zich aanzienlijke hoeveelheden IO in de server. Daarnaast is de Gaudi2-accelerator leverbaar met luchtkoeling (HL-225). Met de Habana Gaudi2 is schalen eenvoudig en ongecompliceerd. Dankzij ROCE kan elke Habana Gaudi2-accelerator met 700 GB/s communiceren met de andere Gaudi2-accelerators. Bovendien bevat elke server 6 x QSFP-DD poorten om eenvoudig op te schalen, zodat er grotere modellen en datasets verwerkt kunnen worden.