Geplaatst door Symantec

Symantec introduceert nieuwe geïntegreerde data-beveiligingsoplossing

Utrecht, 6 juni 2017 –  Symantec, wereldleider op het gebied van cyberbeveiliging, introduceert vandaag Symantec Information Centric Security waarmee organisaties volledige zichtbaarheid en controle krijgen over hun belangrijke en gevoelige data. Met zichtbaarheid, bescherming en identificatie beschermt deze oplossing gevoelige data, zelfs als het in een onbeschermde omgeving wordt gebruikt zoals Cloud-apps en ‘Bring Your Own’ mobiele apparaten.

“Het behouden van zichtbaarheid en controle op kritische gegevens en informatie is geen gemakkelijke taak. Het is moeilijk om te weten waar het allemaal is en wie er toegang heeft,” zegt Robert Arandjelovic, directeur Product Marketing, Symantec. “Belangrijke zakelijke gegevens, zoals intellectuele eigendommen of zelfs persoonlijk identificeerbare informatie (PII) worden vaak tussen teams gedeeld via een aantal kanalen met weinig zichtbaarheid en controle. Zelfs met geïmplementeerde oplossingen, zoals onvoorziene gegevensverliespreventie en Cloud-access security brokers, is het bijna onmogelijk om te weten wie toegang heeft tot belangrijke informatie.”

De veiligheids-, bedrijfs- en reputatierisico’s van gegevensverlies voor organisaties zijn significant. Naast het mogelijke verlies van bedrijfs-IP kan gegevensverlies of zelfs slechte gegevensbeschermingspraktijken leiden tot een overtreding van regelgevende compliance mandaten, zoals de Europese Algemene Gegevensbeschermingsverordening (GDPR) of de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Schending van deze nalevingsnormen kan schadelijke gevolgen hebben voor bedrijven door oplopende boetes die tot maximaal vier procent van hun bruto jaarinkomsten kunnen oplopen met het verlies van concurrentievermogen en merkschade als gevolg.

Recent onderzoek van Symantec laat zien dat bijna een op de drie Chief Information Security Officers (CISO’s) dataverlies als de grootste interne bedreiging voor bedrijven ziet.

Symantec’s Information Centric Security lost dit probleem op door beveiliging te leveren die gevoelige gegevens volgt, ongeacht of het in een beheerde of onbeheerde omgeving voorkomt. Informatie wordt nauwkeurig vastgelegd, gevolgd en beschermd door een krachtige beleidsengine die het risico op menselijke fouten vermindert met dynamische en intelligente bescherming en die zich aanpast aan het groeiende bedreigingslandschap en nieuwe risico’s.

Deze bescherming zorgt ervoor dat:

• Toegang tot documenten beperkt is tot de beoogde ontvangers, ongeacht wie er toegang heeft tot dat apparaat of opslagplaats (bijvoorbeeld een mobiel apparaat dat toegang heeft tot Cloud-opslag).
  • De documenteigenschappen stevig worden gecontroleerd (bijvoorbeeld door het beperken van de mogelijkheid om documenten te bewerken of af te drukken).
  • Toegang voor gebruikers in real time wordt beheerd (bijvoorbeeld toegang weigeren zonder toegangsrechten of het verwijderen van een document op afstand).

Deze nieuwe oplossing is ook de eerste die toonaangevende Symantec DLP, CASB, Encryptie en multi-factorenverificatie integreert op de volgende manieren:

• DLP identificeert en codeert automatisch gevoelige gegevens, waardoor de kans op onbedoeld verlies van gegevens wordt verminderd.
  • CASB-technologie voorkomt dat gevoelige gegevens naar de Cloud worden verplaatst en breidt DLP-beveiliging uit binnen onbeheerde Cloud-omgevingen.
  • Symantec VIP biedt multi-factorverificatie die gebruikersverificatie percentages integreert met de decryptiesleutel om ervoor te zorgen dat alleen de beoogde gebruiker toegang heeft.

Voor meer informatie over hoe Symantec zijn beveiligingsoplossingen integreert om een nieuwe manier te bieden waarbij data en informatie beschermd blijft, kunt u hier terecht.

Over Symantec
Symantec Corporation (NASDAQ: SYMC) is de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging en helpt bedrijven, overheden en particulieren hun belangrijkste gegevens op alle gebieden te beveiligen. Overal ter wereld verwachten organisaties dat Symantec met strategische en geïntegreerde oplossingen komt, om geavanceerde aanvallen tegen endpoints, cloud en infrastructuur tegen te houden. Daarnaast zijn meer dan 50 miljoen mensen en families afhankelijk van Symantec’s Norton producten voor de bescherming thuis en van al hun apparaten. Symantec beheert één van ’s werelds grootste cyberintelligentienetwerken, om bescherming te bieden tegen de meest geavanceerde bedreigingen. Meer informatie is te vinden op www.symantec.com, of volg Symantec op Facebook, Twitter en Linkedin.