Geplaatst door Tanium

Tanium intensiveert samenwerking met CIS en treedt toe tot Elite CIS CyberMarket

Utrecht – 2 december 2020Tanium, leverancier van unified endpoint-beheer en security voor de meest uitdagende IT-omgevingen, kondigt een strategisch partnership aan met het Center for Internet Security, Inc. (CIS). Als onderdeel van deze samenwerking treedt Tanium toe tot de elite CIS CyberMarket, een inkoopprogramma voor State, Local, Tribal en Territorial (SLTT) overheidsinstanties, de non-profitsector, de gezondheidszorg en onderwijsorganisaties in de VS met als doel de cybersecurity te verbeteren door slim in te kopen.

“Leiders in de publieke sector hebben te maken met een groeiend aantal endpoints, een gedistribueerde workforce en een toenemende druk van klanten en partners om te digitaliseren”, zegt Charles Ross, Chief Customer Officer van Tanium. “We helpen onze klanten graag om hun risico’s in kaart te brengen en bieden een krachtige basis voor endpoint-beheer en -controle. Door de richtlijnen van het CIS te volgen en de juiste technologiepartners te selecteren kunnen organisaties hun cybersecurity verbeteren en voldoen aan de eisen van hun klanten en aan de geldende regelgeving.”

CIS, een community-gedreven non-profit die als doel heeft een veiligere wereld te creëren voor publieke en private ondernemingen, is verantwoordelijk voor de CIS Controls en CIS Benchmarks, wereldwijd erkende best practises voor het beveiligen van IT-systemen en data. Als lid van de CIS CyberMarket biedt Tanium de leden van Multi-State Information Sharing and Analysis Center (MS-ISAC) en Elections Infrastructure Information Sharing and Analysis Center (EI-ISAC) een aanvullende gap assessment die inzicht biedt in de gezondheid van hun IT-omgeving. Dit assessment helpt organisaties beter te begrijpen wat de status van hun endpoints is, kritieke gaten te identificeren en het biedt een cyberrisicoscore op basis waarop een organisatie een concreet plan kan ontwikkelen om endpoint-beheer en -security te optimaliseren. Leden van MS-ISAC en EI-ISAC hebben tevens toegang tot een keur aan endpoint security-oplossingen.

Tanium Comply, een van de elf modules in het Tanium-platform, voert compliance checks en kwetsbaarheid scans uit in realtime op grote schaal voor optimale security hygiëne, voorbereiding op audits en om de compliance op hoger niveau te krijgen. Als onderdeel van het CIS SecureSuite Membership is Tanium Comply nu gecertificeerd door CIS om accuraat te kunnen rapporteren op CIS benchmarks voor het verstevigen van de beveiliging voor besturingssystemen, cloud-omgevingen en meer. Tanium integreert tevens CIS Benchmarks en CIS Controls, een set aan kritieke security controls en cybersecurity best practises in zijn security-aanbod.

Ga voor meer informatie over Tanium en de samenwerking met CIS naar: https://www.tanium.com/cis-cybermarket-securesuite

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.