Industry Wire

Geplaatst door INDIE Amsterdam

Tele2 en INDIE Amsterdam maken campagne met De Jeugd van Tegenwoordig

Vandaag is de nieuwe campagne van Tele2 gelanceerd genaamd ‘De Ouderen vanTegenwoordig’. Voor deze campagne heeft INDIE Amsterdam een samenwerking opgezet met De Jeugd van Tegenwoordig. Dit is voor het eerst dat de complete hiphopgroep samen te zien is een commercial. De mannen van De Jeugd van Tegenwoordig zijn in de commercial 40 jaar ouder gemaakt om duidelijk te maken dat de ouderen van tegenwoordig net zo veel online zijn als jongeren. Mobiel internet is er al lang niet meer alleen voor de jeugd. De campagne bouwt voort op het bestaande mantra ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Dit mantra komt terug in alle middelen die zijn ingezet; TV, bioscoop, abri’s, trams, digitale schermen, radio en online.

Door middel van maskers en special effects zijn de rappers veertig jaar ouder gemaakt, maar ze blijven nog net zo eigenzinnig en rebels en versmolten met hun mobiel. In de reclame delen en kijken ‘De Ouderen van Tegenwoordig’ wat ze maar willen en wanneer ze maar willen. Van kookprogramma’s op de golfbaan tot kattenfilmpjes tijdens de bingo. Alles kan met het razendsnelle 4G-netwerk van Tele2.

Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Communications bij Tele2: ”In november 2015 startte Tele2 een datarevolutie in Nederland. Met letterlijk een ander geluid, een ander gezicht en een nieuwe boodschap. Wij laten zien hoe je met ons spiksplinternieuwe 4G-netwerk alles uit je dag én je mobiel kan halen. De bijzondere dingen, maar ook de doodnormale dingen, zoals elke dag even Facetimen met je pensionado-vrienden aan de Costa. Met de kracht van ons mantra en de aanstekelijkheid van muziek zijn we tot een prachtige opvolger van onze eerste campagne gekomen. Wij bieden data, zoveel je maar wilt, voor iedereen.”

Creative Directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan, INDIE Amsterdam voegen toe: “Tele2 is er voor jong en oud. Die twee groepen brengen we samen door de ouderen van tegenwoordig te laten spelen door De Jeugd van Tegenwoordig. We zijn heel blij met hoe ze het ingevuld hebben. We weten nu ook meteen hoe we zelf oud willen worden. Zoals zij. Maar dan met mooier haar.”

De Jeugd van Tegenwoordig; “Dit was voor ons een uitgelezen kans om een hysterische campagne te maken en om voor het eerst onderdeel te zijn van een merk dat iedereen de kans geeft zich te laten verdrinken in het internet, hun hele leven lang. En eindelijk weten we hoe onze gezichten er bij zullen staan als ons uiterlijk zo zuur is geworden als ons innerlijk. We hebben meegedacht over de styling en natuurlijk zijn de muziek en tekst van onze hand. Met dit resultaat kunnen we trots over straat.”

INDIE Amsterdam en Tele2 vielen tijdens de ADCN Awards 2016 maar liefst vier keer in de prijzen voor hun campagne ‘Niet Omdat Het Moet’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht