Industry Wire

Geplaatst door TenneT

TenneT wint internationale communicatieprijs met Virtual Vision

Hoogspanningsnetbeheerder TenneT, actief in Nederland en Duitsland, heeft in Reykjavik de internationale CHARGE Awards voor netbedrijven gewonnen. TenneT wist de prijs op de CHARGE Energy Branding Conference binnen te halen met haar Virtual Vision. Dit high-tech communicatieconcept werd in mei dit jaar in hartje Berlijn geopend en vormt de introductie van een nieuwe manier van stakeholdercommunicatie.

De Virtual Vision

TenneT’s Virtual Vision in de Duitse hoofdstad biedt 360° informatie en geeft van heel dicht bij de taken van een netbeheerder weer. Dankzij state-of-the-art-technologie op basis van Virtual en Augmented Reality maakt Virtual Vision de standpunten en uitdagingen van de energietransitie op een interactieve manier begrijpelijk. Zo wordt het ‘binnenhalen’ van offshore windenergie op TenneT’s converter platform Helwin Alpha ‘live’ meegemaakt (inclusief levensechte helikoptervlucht- en landing op het platform), kunnen bezoekers zelf via een multi-touch systeem hoogspanningsverbindingen plannen en bouwen en tonen multi-media informatiepunten de grote uitdagingen van een Europese netbeheerder.

TenneT’s Virtual Vision is gerealiseerd door creatief bureau Die Wegmeister uit Stuttgart.

 

Impact energietransitie

TenneT heeft met de Virtual Vision een nieuwe communicatie-aanpak geïntroduceerd. Senior manager Corporate Communicatie, Koenraad van Hasselt: “Het energielandschap verandert drastisch door de energietransitie. Die heeft impact op onze taken én daarmee ook op de maatschappij. Dit vereist een nieuwe manier van communiceren met eigenlijk al onze stakeholders. Van puur informeren – zeg maar een monoloog – naar een échte dialoog. Met de Virtual Vision zetten we de bezoekers aan de knoppen en ondervinden ze virtueel, maar levensecht waar een toonaangevende Europese energiespeler zich mee bezig houdt, met welke uitdagingen wij te maken krijgen en hoe de toekomst van de elektriciteitsvoorziening er uit kan zien. De Virtual Vision in Berlin is een zeer innovatief proefproject dat deze communicatiebenadering tot leven brengt in een high-end driedimensionale mixed-reality showroom-ervaring.”

Lees hier meer over de winnaars van de CHARGE Energy Branding Awards.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht