Industry Wire

Geplaatst door Teradata

Teradata leider in Real-Time Interaction Management

AMSTERDAM/RALEIGH, 4 augustus 2015– Teradata (NYSE: TDC), de big data analytics en marketing applications onderneming, kondigt aan dat het door toonaangevend onderzoeksbureau Forrester Research als Leider in Real-Time Interaction Management (RTIM) beschouwd wordt.

RTIM is een essentieel onderdeel van Teradata Integrated Marketing Cloud. Het biedt marketeers de mogelijkheid om real-time relevante aanbiedingen en berichten te verzenden en daarmee de individuele klantbehoefte zo goed mogelijk in te vullen.

Het onderzoeksrapport ‘The Forrester WaveTM: Real-Time Interaction Management Q3 2015’ verscheen op 29 juli uit naam van Rusty Warner, Srividya Sridharan, Olivia French en Matthew Izzi.

Forrester definieert Real-Time Interaction Management als: ‘Enterprise marketing technologie die via gewenst klantcontact een contextueel relevante beleving, nut en toegevoegde waarde kan bieden op het juiste moment in de klant life-cycle’.

In het onderzoek werden 11 RTIM leveranciers meegenomen en op 35 specifieke criteria beoordeeld. Teradata scoorde het hoogst van alle 11 in de categorie Functionaliteit, en zeer hoog in de categorie Strategie.

Forrester stelt in het rapport dat Teradata sterk is in cross-channel campagne management en dat het een basis voor besluitvorming biedt voor digitale en offline executie. In het rapport staat ook dat klanten van Teradata enthousiast zijn over de functionaliteit ten aanzien van klantprofielen, segmentatie, analytics, business rules en aanbevelingen. Forrester zegt dat Teradata zichtbaar geïnvesteerd heeft in de digitale beleving binnen branches als retail, travel, hospitality, financial services en telecom.

Marketeers zoeken continu naar methoden om de klant een optimale contextuele beleving te bieden. De RTIM oplossing van Teradata kan dit met behulp van de steeds beter wordende analytics tools, zowel digitaal als offline.

Telenor Denmark ontwikkelt een geïntegreerde business benadering ten aanzien van planning en klantcommunicatie via diverse kanalen, productlijnen en bedrijfslocaties. Petr Taborsky, senior director Customer and Business intelligence van Telenor zegt: “Teradata Real-Time Interaction Manager stelt ons in staat om data zodanig in te zetten dat facturering- en CRM systemen real-time gepersonaliseerde next-best aanbiedingen leveren.”

“Marketeers willen en moeten geïndividualiseerde berichten leveren in een betekenisvolle context”, zegt Bob Fair, verantwoordelijk voor Teradata Marketing Applications. “Onze real-time decisioning maakt dit mogelijk en de beoordeling in het nieuwe Forrester rapport onderstreept het belang hiervan.”

Het Forrester RTIM Wave rapport is kosteloos te downloaden op de Teradata Marketing Applications website.

Over Teradata

Teradata (NYSE: TDC) helpt bedrijven wereldwijd om meer waarde uit hun data te halen dan ieder ander bedrijf. Teradata’s toonaangevende portfolio van oplossingen en diensten in big data analytics en integrated marketing applications, helpen organisaties om met data een duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Bezoek teradata.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht