Industry Wire

Geplaatst door Teradata

Teradata en Localz kondigen Wereldwijd Partnership aan voor Location-Based Individualized Marketing

AMSTERDAM – 14 oktober 2015 – Teradata Marketing Applications, een divisie van Teradata Corporation (NYSE: TDC), de big data analytics en marketing applicaties organisatie, en Localz, een micro-locatie technologie bedrijf met vestigingen in Europa, Amerika en Australië, hebben vandaag aangekondigd wereldwijd samen te werken om micro-locatie ervaringen en iBeacon hulpmiddelen voor enterprise marketeers wereldwijd te bieden via de Teradata Integrated Marketing Cloud.

Bedrijven in retail, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, horeca en andere ‘high-touch’ industrieën, profiteren van de gezamenlijke oplossing, die de interactie en locatie van de klant gebruikt om voor hem interessante, gepersonaliseerde content direct naar zijn mobiel door te sturen. Contextueel relevante berichten worden verzonden op basis van waar de consument zich bevindt en op basis van historische en real-time informatie over zijn voorkeuren en acties. Zo kunnen retailers met klanten in contact komen op basis van ‘baken proximity gebeurtenissen’ (bijvoorbeeld een app gebruiker is in de buurt van een winkel, is zojuist de winkel in gegaan, of komt net uit de winkel) en op het juiste moment relevante aanbiedingen naar hun mobiele device sturen.

Micro-locatie technologie wordt in toenemende mate toegepast door marketeers en deze $5 miljard industrie blijft een groeimarkt. ABI Research Inc., een marketing intelligence technologie bedrijf, verwacht dat micro-locatie net zo standaard wordt als GPS en schat dat in 2018 meer dan 800 miljoen smartphones de technologie actief zullen gebruiken. En volgens BI Intelligence marktonderzoek, zal iBeacon technologie gebruik bij de top 100 van Amerikaanse retailers stijgen van minder dan 10% in 2014 tot bijna 85% in 2016.

LOCALZ + TERADATA: HOE HET WERKT

De gecombineerde data-driven marketing oplossing wordt gerealiseerd door integratie van Teradata Integrated Marketing Cloud en het Spotz micro-locatie technologieplatform, dat samenwerkt met Teradata Real-Time Interaction Manager (RTIM) en Teradata Digital Marketing Center (DMC). Marketeers kunnen als onderdeel van een geïntegreerd omni-channel programma, geïndividualiseerde, locatie-gebaseerde berichten genereren uit gegevens die beschikbaar zijn vanuit informatie uit eerder klantcontact en real-time interactie met de klant. De oplossing wordt beter bij meer gebruik. Marketeers bereiken individuen op hun mobiel op basis van hun ‘locatiemoment’, maar ook worden respons- en locatiegegevens van dergelijke interacties gebruikt om de customer experience beter in kaart te brengen, doordat online en fysieke shopacties van de consument verbonden worden. Zo kunnen alle toekomstige digitale berichten die de marketeer verzendt – via e-mail, mobiel, social of web – tijdig en relevant zijn, en geïntegreerd in het algemene omni-channel marketing programma.

“Samenwerken met Teradata en Localz is een geweldige manier voor bedrijven om de nieuwste micro-locatie technologie te integreren in hun bestaande digitale marketing omgevingen en zo echt relevante, geïndividualiseerde communicatie en duurzame marketing programma’s te creëren,” zei Tim Andrew, commercieel directeur en medeoprichter van Localz. “We zijn zeer verheugd deze nieuwe dimensie toe te kunnen voegen aan de Teradata Integrated Marketing Cloud.”

“Om groei te stimuleren, moeten marketeers tegenwoordig innovatieve manieren vinden om zowel historische als real-time data te gebruiken zodat ze value-based relaties met individuele klanten kunnen bereiken. De combinatie Teradata – Localz maakt het nu gemakkelijker om customer engagement en loyaliteit te verhogen met geïndividualiseerde, location-based digitale marketing”, aldus Bob Fair, co-president van Teradata.

Beschikbaarheid

De gezamenlijke oplossing is nu wereldwijd beschikbaar. Voor meer informatie neemt u contact op met uw Teradata Marketing Applications verantwoordelijke.

Resources

Over Localz

Localz werd in oktober 2013 opgericht door Pete Williams, Melvin Artemas en Tim Andrew in Melbourne, Australië. Localz wil zakelijke klanten laten profiteren van bestaande en opkomende locatie technologie. Het bedrijf is snel gegroeid door samenwerkingen met grote retail, finance en logistieke brands in Australië, Europa en Amerika. Localz is toegetreden tot het PayPal StartTank programma, en houdt kantoor in Londen. Bezoek www.localz.com

Over Teradata

Teradata (NYSE: TDC) helpt bedrijven wereldwijd om meer waarde uit hun data te halen dan ieder ander bedrijf. Teradata’s toonaangevende portfolio van oplossingen en diensten in big data analytics en integrated marketing applications, helpen organisaties om met data een duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Bezoek marketing.teradata.com/NL

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht