Industry Wire

Geplaatst door Text 100

Text100 stelt Rod Cartwright aan als EMEA Regional Director

Amsterdam, 11 september 2017 – Text100, wereldwijd marketingcommunicatiebureau, kondigt aan dat Rod Cartwright is benoemd tot EMEA Regional Director. Vanaf half september neemt Rod de rol over van Cecile Missildine, die na vijf succesvolle jaren aan de slag gaat als hoofd van de Global Insights and Analytics unit van Text100.

Voortbouwend op de sterke positionering van Text100 in de regio, zal Rod de focus gaan leggen op de groei van het bureau in de kernsegmenten strategie, content, PR, social en creatieve technologie. Daarnaast is het belangrijk om nieuwe dynamiek te brengen, de regio te inspireren met een frisse aanpak en er voor te zorgen dat Text100 zijn doel blijft nastreven: inspirerend werk leveren voor de belangrijkste merken ter wereld.

Rod zal werken vanuit het Text100-kantoor in Londen. Ook maakt hij deel uit van het wereldwijde managementteam; samen met deze internationale collega’s zal hij nauw samenwerken om er voor te zorgen dat Text100 zijn ambitieuze groeitargets behaalt en het een fijne plek blijft om te werken.

Rod Cartwright: “Met zijn befaamde cultuur en sterke reputatie voor creativiteit, heeft Text100 veel kansen in een steeds kleiner wordende wereld. Ik geniet van het vooruitzicht om bij het bureau aan de slag te gaan en voort te bouwen op het werk dat Cecile heeft gedaan om het aantal services uit te breiden en de reputatie van dit mooie bedrijf in de regio te versterken”.

Hiervoor was Cartwright 9 jaar werkzaam bij Ketchum waar hij actief was als Global Partner en Director van de Global Corporate Practice. Rod startte zijn carrière als specialist in government relations en had vervolgens managementfuncties bij Hill & Knowlton en GCI.

Cartwright is een Founding Fellow en voormalig bestuurslid van de PRCA. Hij organiseert en spreekt derhalve regelmatig op internationale conferenties. Hij heeft een glansrijk track-record als thought leader en consultant, waarbij hij onder andere organisaties als Nissan, IBM, KFC, Toyota, IATA en Western Union adviseert.

Aedhmar Hynes, CEO van Text100: “We zijn verheugd dat we iemand van Rod’s kaliber hebben aangetrokken. Rod brengt 20 jaar ervaring in de industrie met zich mee, waarin hij de belangrijkste merken succesvol heeft gestuurd, gevormd en getransformeerd. Het feit dat hij voor ons komt werken onderstreept onze focus: uitgroeien tot het snelst groeiende marketing communicatiebureau dat inspireert in een wereld die transformeert door technologie. Cecile Missildine heeft geweldig werk geleverd voor ons in de EMEA-regio en heeft de best mogelijke basis gelegd voor haar opvolger.”

Over Text100

Text100 is een wereldwijd marketingcommunicatiebureau met meer dan 600 consultants en 21 kantoren. We combineren inzichten, strategie, PR, content, social media en creatieve technologische services om de woorden van onze klanten krachtiger te maken in een wereld gedomineerd door technologie, disruptie en snelheid. Text100 werkt voor klanten in diverse sectoren, waaronder technologie, retail en e-commerce, travel, toerisme, gezondheidszorg en financiële dienstverlening.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht