Geplaatst door ON2IT

Threat Talks Podcast: kun je DDoS in 2024 nog ontlopen?

ON2IT, de managed cybersecurity dienstverlener, en AMS-IX, beheerder van één van de grootste internetknooppunten ter wereld, kondigen vandaag hun Threat Talks podcast aan.

In elke aflevering van Threat Talks gaan Luca Cipriano en Lieuwe Jan Koning in gesprek met cybersecurity professionals en andere gasten om de kwetsbaarheden te bespreken die de meest significante impact hebben. Daarnaast wordt gekeken naar de lessen die organisaties hieruit kunnen trekken en hoe deze kwetsbaarheden voorkomen hadden kunnen worden.

In deze eerste aflevering verkennen van Cipriano en Koning het onderwerp Distributed-Denial-of-Service-aanvallen (DDoS), met de CEO van AMS-IX Peter van Burgel. DDoS aanvallen zijn kwaadaardige pogingen om het verkeer naar een specifieke server, dienst of netwerk te verstoren door het doelwit of zijn omgeving te overspoelen met een overvloed aan internetverkeer. Het kan worden vergeleken met een onverwachte verkeersopstopping die de snelweg verstopt, waardoor regulier verkeer zijn bestemming niet kan bereiken. Tijdens deze aflevering worden daarnaast ook de volgende DDoS aanvallen onder de loep genomen: Mirai botnet, HTTP/2 rapid reset, reflection en amplification attacks.

De podcast kunt u beluisteren en downloaden via: https://open.spotify.com/show/1SXUyUEndOeKYREvlAeD7E?si=156a241a23f242b3