Geplaatst door TIE Kinetix N.V.

TIE Kinetix ontvangt ISO 27001:2013 certificering voor informatiebeveiliging

TIE Kinetix N.V. (“TIE Kinetix”) kondigt aan dat de organisatie als eerste Cloud gebaseerde E-Commerce Solution Provider is geaccrediteerd met de ISO 27001:2013 certificering voor informatiebeveiliging. De certificering bevestigt dat alle gevoelige en vertrouwelijke klant- en partnerinformatie volgens de hoogst mogelijke standaarden wordt beheerd en beveiligd.

De ISO 27001:2013 certificering betekent dat TIE Kinetix onafhankelijk is beoordeeld en beloond met de enige internationaal erkende en meest prestigieuze informatiebeveiligingsstandaard. Door het implementeren van de meest recente 2013 versie voldoet het TIE Kinetix informatiebeveiligingsmanagementsysteem (ISMS) aan de meest actuele eisen, controles en industrie standaarden.

Informatiebeveiliging is één van de topprioriteiten voor bedrijven in de hedendaagse digitale wereld, zeker op het gebied van E-Commerce informatie via het internet. Wanneer bedrijven en consumenten persoonlijke data beheren en delen via het internet, heeft dit enorme implicaties als de informatie niet goed wordt beheerd en beveiligd. Zorgdragen voor de beveiliging van de data is integraal onderdeel voor de bescherming van het bedrijf, haar klanten en partners.

Jan Sundelin, CEO bij TIE Kinetix: “In de afgelopen jaren hebben enkele van de grootste bedrijven te maken gehad met hacks en andere illegale inbreuk op hun software of infrastructuur waarbij waardevolle klantinformatie publiekelijk beschikbaar kwam. Het voorkomen van soortgelijke situaties en beveiligen van gevoelige klant- en partnerinformatie is topprioriteit voor TIE Kinetix. Wij hebben proactieve actie ondernomen om zorg te dragen dat alle informatie veilig wordt beheerd zodat onze klanten en partners volledig vertrouwen hebben in de beveiliging van de informatie die met ons wordt gedeeld. Het implementeren van ISO 27001:2013 gaf ons de mogelijkheid om onze klanten een unieke mate van beveiliging te leveren die de meeste concurrentie niet kan bieden op dit moment.”

De ISO 27001:2013 is gecertificeerd door Lloyd’s Register Quality Assurance uit Rotterdam en het proces vereiste TIE Kinetix tot:
• Diepgaande evaluatie van de informatiebeveiliging van de organisatie, inclusief de impact van mogelijke bedreigingen en risico’s.
• Het ontwikkelen en implementeren van een complete set van informatienormen en andere risicomanagement richtlijnen om beveiligingsrisico’s binnen de Cloud infrastructuur en bedrijfsomgeving.
• Het implementeren van beheersmaatregelen om zorg te dragen dat de informatiebeveiligingstandaarden continue overeenkomen met de informatiebeveiligingseisen door zowel TIE Kinetix als haar klanten.

Voor vragen over dit persbericht, neem contact op met Patrick van Boom, CMO bij TIE Kinetix via Patrick.vanBoom@TIEKinetix.com

Over TIE Kinetix
TIE Kinetix hervormt de digitale handelsketen door het aanbieden van “Total Integrated E-Commerce” oplossingen. Deze oplossingen maximaliseren de omzet kansen door het minimaliseren van de energie en middelen die nodig zijn in het proces van online marketing, verkoop en levering. Klanten en partners van TIE Kinetix profiteren constant van innovatieve, bewezen, hoogstaande technologieën, die worden ondersteund door ruim 25 jaar ervaring en prestigieuze onderscheidingen. TIE Kinetix verzorgt de technologie, zodat onze klanten en partners zich kunnen blijven richten op hun kernactiviteiten.

TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf (NYSE Euronext: TIE) met kantoren in de Verenigde Staten, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Australië.

Voor meer informatie:

TIE Kinetix N.V.