TikTok en Unilever starten fonkelnieuw #CleanTok™ partnership

TikTok is een plek voor veel verschillende communities. Met meer dan 78 miljard views tot nu toe is de #CleanTok™ community de plek geworden voor #Cleantokers om met elkaar in contact te komen, levensveranderende hacks te delen, tips van professionals te krijgen, echt goede productaanbevelingen te verzamelen en nog veel meer. De TikTok-community heeft schoonmaken veranderd van iets alledaags en saais in een van de meest populaire en entertaining genres op TikTok. Of je nu schoonmaakt omdat het moet, omdat je het leuk vindt of omdat het therapeutisch werkt, met TikTok wordt schoonmaken veel leuker.
Om de #CleanTok™-community in de spotlight te zetten, werkt TikTok nu samen met Unilever om content te creëren en cureren die speciaal bedoeld is voor schoonmaakfans over de hele wereld. Samen met Unilever en onze belangrijkste partners, Gravity Road en Mindshare, komt TikTok gedurende 40 weken met de volgende verschillende speciale #CleanTok™-contentseries en activiteiten.
- Sunday Reset: deze contentserie, gemaakt door creators, speelt in op het wereldwijde fenomeen van een “reset” voor de komende week en laat zien hoe verschillende mensen de wekelijkse schoonmaak aanpakken. Van de was tot het schoonmaken van de wc, de creators van #CleanTok™ werken zich met gemak door alle wekelijkse klusjes heen!
- Cleaning Conundrum: deze creator content licht de beste en leukste hacks en trucs uit om het huis van goor naar glanzend te krijgen, allemaal vastgelegd in een keurige TikTok.
- Festival of Cleaning: Deze geredigeerde contentseries geeft een glansrol aan de beste en meest populaire creator content The Festival of Cleaning, toegespitst op lokale #Cleantok™ community, toont highlights en lokale trends.
- De #CleanTok™ Awards: verschillende awards om de meest engaging, behulpzame en leuke CleanTok™ content en creators te highlighten.
Om het #CleanTok™ partnerschap te starten, werkt TikTok samen met verschillende creators, waaronder de Nederlandse @Freya21049 (43,6K volgers).
Als onderdeel van de samenwerking lanceert TikTok de officiële #CleanTok™ hub. De in-app hub verwelkomt gebruikers in de glanzende wereld van #CleanTok™ en huisvest alle verse content op één overzichtelijke plek.
“De #Cleantok™-community op TikTok is een van de meest betrokken groepen op het platform en in samenwerking met Unilever kijken we er naar uit om een plek te creëren hen in het zonnetje te zetten en content te faciliteren die vermakelijk en educatief is”, zegt Khartoon Weiss, hoofd Global Agencies and Accounts bij TikTok. “De officiële #Cleantok™ hub is de nieuwe thuisbasis voor alles wat met schoonmaken te maken heeft op TikTok en we kunnen niet wachten om te zien hoe de community reageert.”
“Ons huis is een belangrijke plek in ieders dagelijks leven. Hoewel schoonmaakproducten van oudsher worden gezien als functioneel en schoonmaken als een moetje, kunnen de resultaten van het gebruik van de juiste producten op de juiste manier enorm veel voldoening en rust geven”, zegt Eduardo Campanella, Home Care Chief Marketing Officer bij Unilever. “De opkomst van #CleanTok™ – sinds het begin van de pandemie – laat zien hoe belangrijk we het vinden dat onze huizen er goed uitzien, goed aanvoelen en lekker ruiken. We willen mensen blijven inspireren en informeren en door samen te werken met de creatieve teams van TikTok aan nieuwe en boeiende content, hopen we waardevolle inzichten te krijgen in een groeiend publiek van jonge mensen die net zo gepassioneerd zijn over schoonmaken als wij.”
“Het interessante is hoe een TikTok-trend een platform kan worden voor een hele wereldwijde marketingcategorie. #CleanTok is een diverse community van vrolijke, nuttige en vermakelijke creators. We zijn er dan ook trots op dat we al onze expertise samen brengen om deze innovatieve samenwerking vorm te geven en te realiseren”, aldus Jacinta Faul, Managing Director, Gravity Road
Content van deze samenwerking en de #Cleantok hub zal toegankelijk zijn voor mensen in verschillende landen, waaronder Nederland. De hub is te vinden via deze link: https://activity-va.tiktok.com/magic/eco/runtime/release/642404cb067ad8034eb226de?appType=muse&magic_page_no=1
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.