Industry Wire

Geplaatst door Tinka

Tinka neemt klantenservice volledig in eigen beheer

Zwolle, 9 december 2021 – Tinka, de aanbieder van verantwoord uitgesteld betalen, neemt de klantenservice volledig in eigen beheer. Dat betekent dat alle callcenter activiteiten niet langer extern, maar inhouse bij Tinka worden uitgevoerd. Deze beweging past bij de recente verzelfstandiging van Tinka en de wens om klanten van alle Nederlandse retailers de beste service te bieden. 

Dichter bij de klant
Tot voor kort werd een deel van de financiële vragen van klanten behandeld door de klantenservice van Wehkamp via hun externe facilitair callcenter. Nu Tinka voor alle retailers in Nederland beschikbaar is, is het niet langer gewenst om dit via Wehkamp te doen. Door de callcenteractiviteiten in huis te halen, staat Tinka dichter bij haar klanten, kan hen sneller en efficiënter helpen, en dat past bij de verantwoordelijkheid die Tinka wil nemen voor de gehele ‘customer journey’.

Robert L’Herminez, Head of Consumer Experience bij Tinka: “Door de callcenteractiviteiten in huis te halen, handelen we de hele keten van de klantbeleving zelf af. Met de Tinka tone of voice die onze klanten herkennen. Daarmee laten we de verantwoordelijkheid zien die we hoog in het vaandel hebben staan. Daarnaast is het een stuk efficiënter om alle vragen van klanten, en met name ook de financiële vragen, zelf op te pakken. Door chats en gesprekken verder te analyseren, verkrijgen we nog meer inzicht in hoe we klanten het beste van dienst kunnen zijn.”  

Kwaliteit en kennis
Om de callcenteractiviteiten inhouse goed te regelen, zijn nieuwe klantcontact specialisten aangetrokken via Tempo Team, met kans op een contract van Tinka na 6 maanden. Dit in aanvulling op de ongeveer 30 FTE die al op de klantenservice van Tinka werkzaam zijn. Ook komt er uitbreiding van  teamleiders, workforce officers en kwaliteitscoaches. Tinka zet daarbij in op kwaliteit en training van alle medewerkers van Customer Care, gericht op het vergroten van kennis, communicatieve vaardigheden, en houding en gedrag.

Over Tinka
Het is het doel van Tinka om de meest verantwoordelijke en aanbevolen partner voor uitgesteld betalen in binnen- en buitenland te worden. Dit kan alleen als dit op een verantwoorde manier gebeurt. Tinka stelt shoppers van (web-)winkels in staat om hun aankopen te doen door direct af te rekenen of later, middels achteraf of gespreid betalen. De voorganger van Tinka verzorgt sinds 1960 de betalingen voor Wehkamp. Met de digitale transformatie naar Tinka zijn nu alle betaalmethodes beschikbaar voor andere toonaangevende merken. Tinka verzorgt meer dan 90 miljoen transacties per jaar voor 2 miljoen actieve consumenten, die ons een gemiddelde klanttevredenheidsscore geven van 8,8 (uit 10). Dat resultaat wordt behaald met een team van 90 professionals vanuit het kantoor in Zwolle en de thuiswerkplekken.
Tinka werkt nauw samen met de verantwoordelijke Nederlandse autoriteiten. Zo weet iedere consument zeker dat Tinka haar zorgplicht volledig nakomt en dat iedere kredietaanvraag in goede handen is.
www.tinka.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht