Industry Wire

Geplaatst door TJIP

TJIP en Mirabeau spreken over AI-first tijdens AM:Innosurance op 27 juni

Delft, 6 juni 2017– Artificial Intelligence (AI) en conversational interfaces helpen klantcontact te versterken. Hoe, daarover spreken Edgar Beckand, Strategy Director bij digital agency Mirabeau en Dingeman Leijdens, CEO en oprichter van TJIP, op 27 juni, tijdens het AM:Innosurance event dat als thema heeft ‘smarter and faster’.

De digitale transformatie, die nu zo’n negen jaar gaande is, laat een verschuiving in focus zien van mobile-first denken naar Artificial Intelligence (AI)-first. In het kielzog van de Amazon Echo, een stembestuurde luidspreker, volgde een breed aanbod van AI-services, die geheel nieuwe klantervaringen mogelijk maken in een sterk versnipperd omnichannel landschap. Hoe kun je hier als bedrijf goed op inspelen?

AI en conversational interface
In een parallelsessie op AM:Innosurance bespreken Leijdens en Beckand de mogelijkheden van AI, met name voor de ontwikkeling van conversational interfaces zoals intelligente personal assistants en chatbots voor verzekeraars. Beckand zal aan de hand van de chatbot case van Transavia de learnings over het opzetten van innovatieprojecten en de ontwikkeling van conversational interfaces delen met het publiek. Vervolgens vertelt Leijdens hoe zulke nieuwe manieren van communiceren technisch mogelijk gemaakt worden in een front-office IT-omgeving.

Dingeman Leijdens, founder en CEO van TJIP, de Delftse platform engineers: ’Wij zien het als een uitdaging om de front-offices van onder meer financials naar een volgend niveau te brengen; van de introductie van een extranet tot het realiseren van digitaal advies. Zonder de ontwikkeling van conversational interfaces is het volgende niveau in klantcontact niet haalbaar.’

Edgar Beckand, Strategy Director bij Mirabeau en Mirabeau Labs: ‘Organisaties die de digitale transformatie niet bijhouden zullen de boot missen. Transavia is al ver met conversational interfaces, en daarom hebben we deze case gekozen om met het publiek te delen. Verzekeraars kunnen wat dit betreft nog veel leren van de reisbranche.’

Datum: dinsdag 27 juni

Tijdstip: 15:00 uur –  start parallelsessies

Locatie: Fort Voordorp, Groenekan

Aanmelden: Via de website AM:Innosurance is aanmelden voor deze parallelsessie mogelijk. Zie hier ook voor het gehele programma.

Over Mirabeau
Mirabeau helpt merken zoals ING en Transavia om in hoog tempo in te spelen op de steeds veranderende klantvraag. Vanuit klantbehoefte en gedrag, ontwikkelt het bureau platformen voor marktleiders waarop dagelijks miljoenen klanten feilloos hun weg vinden. Mirabeau heeft bijna 300 medewerkers en kantoren in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Hoorn, Parijs en Guangzhou.

Over TJIP
De platform engineers van het Delftse technologiebedrijf TJIP ontwikkelen en ontwerpen digitale platformen om mensen, kennis en techniek te verbinden en organisaties efficiënter en transparanter te laten werken. Klanten worden zo nog beter bediend en medewerkers voelen zich nog meer betrokken.
TJIP bouwt platformen die eenvoudig koppelbaar zijn met andere systemen. Het gebruikt daarvoor een waaier aan bewezen en nieuwe technologieën en test, verbetert en valideert deze in het TJIP LAB. Tijdens de TJIP Sessions wordt de opgedane kennis over techniek en marktontwikkelingen gedeeld met de markt. In Delft werken honderd gedreven professionals aan mission critical platformen bij onder andere ABN AMRO, Achmea, BlackRock, Eurocross en HSK. Meer informatie over TJIP is te vinden op de website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht