T-Mobile Topvrouw Tisha van Lammeren uitgeroepen tot CCO 2020

Den Haag, 19 november 2021 – Tisha van Lammeren is door Sales Management Association (SMA) verkozen tot Chief Commercial Officer van het jaar 2020. De Chief Commercial Officer van T-Mobile Nederland nam gisteravond trots de award in ontvangst na een laatste, doorslaggevend jurygesprek. In de finale nam Van Lammeren het op tegen Ilco Kwast van Cargill en Oscar Hundman van Bol.com.
De Sales Management Association (SMA) kent een groot aantal verkiezingen waarbij een grondig en onafhankelijk proces wordt doorlopen. De ‘Chief Commercial Officer’ verkiezing is sinds dit jaar de opvolger van de Commercieel Directeur van het Jaar. De jury gaat op zoek naar die persoon die het essentiële verschil heeft gemaakt door haar of zijn functie op een uitmuntende en succesvolle manier in te vullen. Van Lammeren bleek dit van de drie finalisten het best te doen. “Tisha heeft zich ontwikkeld van powerhouse tot powermens. Met een enorme drive heeft ze Unlimited in de markt neergezet waarna de concurrenten volgden. Ze heeft T-Mobile en Tele2 geïntegreerd met een duidelijk plan. Ze geeft iedereen een uitdagend doel en droomt met duidelijke strategie over de toekomst. Ze knokt voor kinderen en ouderen en heeft daarbij een missie. Ze werkt hard vanuit haar hart”, aldus juryvoorzitter Remko Stolk in het juryrapport.
Weg naar de winst
De genomineerden doorliepen een intensief traject waarbij er in de eerste fase is getoetst op onder meer de eindverantwoordelijke rol, de behaalde resultaten en de complexiteit en vernieuwing van businessmodellen. In de tweede fase werd een assessment afgelegd en werden er gesprekken gevoerd met professionals van Quaestus Executive Leadership, gevolgd door een gesprek met een jury. Op donderdag 18 november 2021 vond de finale plaats waarbij na een laatste jurygesprek de winnaar werd uitgeroepen.
‘Rolmodel voor andere vrouwen’
Van Lammeren is sinds 2018 onderdeel van het bestuur van T-Mobile en werkt al 16 jaar voor de telecomprovider in verschillende rollen. Als CCO van één van de grootste telecomproviders van Nederland is ze verantwoordelijk voor alle merken die onder T-Mobile Nederland vallen: T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel. Ze heeft met haar commerciële inzicht en talent onder andere een nummer één positie voor T-Mobile in de mobiele markt gerealiseerd en zorgt voor een continue groei van zowel het aantal mobiele als vaste klanten. De Chief Commercial Officer is trots op haar award: ‘’Deze prijs is voor alle T-Mobilers, mijn familie en mijzelf. Er zijn nog altijd te weinig vrouwen in topfuncties bij grote bedrijven. Zeker in de technische industrie. Dat moet anders. Daarom vind ik het belangrijk een rolmodel te zijn voor andere vrouwen die nadenken over een commerciële topfunctie in deze sector. Deze prijs dient dan ook als inspiratiebron voor andere commerciële vrouwelijke talenten.’’
Maatschappelijke impact
Als Chief Commercial Officer zet Van Lammeren zich niet alleen in voor de commerciële groei van T-Mobile, ze maakt zich ook hard voor een positieve bijdrage aan de maatschappij. Als ambassadeur van Stichting Join us, die zich inzet tegen eenzaamheid onder jongeren, geeft Van Lammeren ook gestalte aan de maatschappelijke rol die de telecomprovider biedt. T-Mobile neemt een steeds actievere rol binnen de samenleving in. Met de Connect to Change strategie draagt de telecomprovider bij aan een inclusieve samenleving waarin iedereen een rol kan spelen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.