De toekomst is hier: Visa luidt nieuw tijdperk van commerce in met AI

|
Eindhoven, 8 mei 2025 – Visa zette de toon voor de toekomst van commerce tijdens de Visa Global Product Drop, met AI-gedreven innovaties waarmee consumenten kunnen zoeken en kopen met AI. Ook introduceerde Visa nieuwe strategische partnerschappen en productinnovaties. “Naarmate er nieuwe betaalmethoden ontstaan, moeten deze ook kunnen draaien op een netwerk dat altijd beschikbaar is: veilig, betrouwbaar, schaalbaar en voortdurend in ontwikkeling”, zegt Ryan McInerney, CEO bij Visa. “We gebruiken de kracht van ons netwerk en onze decennialange expertise om nieuwe producten en oplossingen te introduceren die commerce transformeren, en vertrouwen en veiligheid brengen naar AI-gedreven betalingen.” Product roadmap Als hoogtepunt introduceert het bedrijf Visa Intelligent Commerce. Dit initiatief stelt het Visa-betalingsnetwerk open voor ontwikkelaars en engineers die de eerste generatie van echte AI-gedreven commerce bouwen. Daarnaast kondigt Visa nieuwe samenwerkingen met stablecoins aan om meer mensen en geografische gebieden te bereiken. Ten slotte introduceert Visa de uitbreiding van het Flex Credential-platform en kondigt daarnaast andere nieuwe producten en diensten aan die meer manieren bieden om te betalen en betaald te worden. Visa Intelligent Commerce: een nieuw tijdperk “Visa zette AI oorspronkelijk in om consumenten te beschermen en fraude actief te bestrijden. Nu gaan we AI ook inzetten om consumenten te versterken, door digitale handel persoonlijker, relevanter en aangenamer te maken”, voegt McInerney toe. “Voor elk AI-handelsscenario is de betaling een belangrijke succesfactor. Zonder betaling is er geen handel. Dat is de expertise en het vertrouwen dat Visa inbrengt.” Om AI-commerce op de benodigde snelheid en schaal te realiseren, werkt het bedrijf samen met toonaangevende AI-platforms en merken die consumenten en handelaren dagelijks gebruiken, waaronder Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Stripe en Samsung. “We zien enorme potentie in de rol die AI-agents gaan spelen in de handel, van het vereenvoudigen van ‘gewone’ transacties tot het ondersteunen van geavanceerde zoekopdrachten en besluitvormingsprocessen, zoals het bemachtigen van een gewild restaurant- of concertticket,” aldus Jack Forestell, Chief Product and Strategy Officer bij Visa. “Dit zal een transformerende verandering teweegbrengen die meer gemak toevoegt voor consumenten en een nieuwe wereld creëert die de manier waarop we winkelen en kopen voorgoed verandert.” Nieuwe producten, innovaties en mogelijkheden Stablecoins: Al meer dan vijf jaar faciliteert Visa cryptotransacties. Nu breidt het bedrijf de toepassingen van stablecoins verder uit met stablecoin-gekoppelde kaarten, afwikkeling en programmeerbaar geld. Bridge, een Stripe-bedrijf, werkt samen met Visa aan een nieuwe kaartoplossing waarmee fintech-ontwikkelaars via een API-integratie stablecoin-gekoppelde Visa-kaarten aan kunnen bieden aan hun eindklanten in meerdere landen. Uitbreiding Flex Credential: Vorig jaar vond Visa de betaalkaart opnieuw uit met de introductie van de Flex Credential. Deze nieuwe generatie kaart kan naadloos schakelen tussen diverse betaalmethoden (debet, credit en buy now, pay later). Inmiddels gebruiken miljoenen mensen wereldwijd de Flex Credential. Visa is van plan om nieuwe toepassingen uit te rollen, zoals toegang tot kredietlijnen, beleggingsrekeningen, beloningen, zakelijke kaarten en meer. Verder bundelen Visa en Klarna hun krachten om de Flex Credential naar de Verenigde Staten te brengen. Daarbij zijn ze de eersten in Europa die een debet-naar-buy-now-pay-later-mogelijkheid aanbieden. Hiermee krijgen consumenten meer flexibiliteit en vrijheid in hoe en wanneer ze betalen. Meer details worden later dit jaar bekendgemaakt. Nog meer opties om te betalen en betaald te worden: |
|
|
BERICHT VOOR DE REDACTIE Over Visa |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.