Geplaatst door Totta

Totta versnelt de weg van innovatie

Totta Research is in 2013 ontstaan uit de fusie van Quint Result en ADV Market Research door Frank Hess, Adriaan Ackers en Niels de Vries. Na twee succesvolle jaren is Totta Research uitgegroeid tot een volwaardig marktonderzoeksbureau, gevestigd in Amsterdam.

Een nieuwe directie

Waar in de beginjaren Frank, Adriaan en Niels de rol van pioniers op zich hebben genomen, neemt per 1 november 2015 een nieuwe directie het stokje over om het succes van Totta Research voort te zetten. De nieuwe directie bestaat uit Bart Wichers, Marije Cornelisse, Sergio van Keulen en Martine van Doornmalen. Marije, Sergio en Martine zijn al jarenlang werkzaam binnen de organisatie. Bart heeft vijftien jaar gewerkt bij TNS en is onlangs bij Totta in dienst gekomen.

De oude directieleden gaan verder met hetgeen waar zij goed in zijn: een aantal nieuwe ondernemingen starten die gelieerd zijn aan Totta Research.

Totta Research

Totta Research kiest voor een nieuwe weg op innovatie in de onderzoeksbranche. De focus ligt hierbij op het bieden van beter inzicht in feitelijk, onbewust gedrag. Traditionele methoden brengen vooral bewust en rationeel gedrag in kaart, terwijl veel gedrag vooral onbewust plaatsvindt. Technologische ontwikkelingen maken het steeds beter mogelijk om dit feitelijk (en vaak) onbewuste gedrag nauwkeurig in kaart te brengen. Door deze technieken slim te kiezen en toe te passen is het mogelijk om relevante en waardevolle inzichten te bieden aan haar klanten.

Een belangrijk thema waar de nieuwe directie samen met haar medewerkers de komende jaren mee aan de slag gaat.

Totta data Lab

Behalve beter inzicht in gedrag is het voorspellen van gedrag een belangrijke nieuwe pijler binnen Totta. Om dit mogelijk te maken gaat de oude directie verder op een nieuwe locatie met de ontwikkeling van het Totta data lab [link: http://www.totta.nl/portfolio-item/data-lab/] . In het Totta data lab ligt de focus op het toepassen van Machine Learning. Machine Learning is een relatief nieuwe wetenschappelijke discipline die zich bezighoudt met de ontwikkeling van algoritmes die leren van de structuren in de data. Met Machine Learning is Totta beter in staat om gedrag te voorspellen dan met traditionele statistische modellen zoals (logistische) regressie.

Toepassingen hiervan zijn bijvoorbeeld het voorspellen van switchgedrag en het voorspellen van uitkeringsfraude. Waar bij Totta Research de focus voornamelijk ligt op het geven van inzicht in gedrag, ligt bij Totta data lab de focus dus op het voorspellen van gedrag.

Vernieuwde website

Totta Research is ook met de website http://www.totta.nl een nieuwe weg ingeslagen. De website is helemaal vernieuwd en voorziet u van meer informatie over de ontwikkelingen binnen Totta Research.