Tradedoubler gaat samenwerking aan met Curalate

Tradedoubler is een samenwerking aangegaan met Curalate, een toonaangevend visual commerce platform. Curalate maakt het mogelijk om traffic en omzet te genereren met (Instagram) afbeeldingen via Tradedoubler’s Europese performance marketing netwerk van meer dan 180.000 publishers en 2000 adverteerders.
Curalate Reveal en Curalate Like2Buy maken het voor bloggers mogelijk om redactionele inhoud te verbinden met e-commerce. Publishers kunnen links toevoegen aan redactionele foto’s en aan foto’s op Instagram, waardoor zij deze kunnen verbinden met de productpagina’s van adverteerders. Dit is de eerste keer in Europa dat een dergelijke samenwerking wordt opgezet en maakt afbeeldingen direct shoppable.
Alle kliks en sales worden door Tradedoubler gemeten en de publishers worden beloond op basis van CPA (gebaseerd op een percentage van de orderwaarde). De samenwerking maakt het voor bloggers, Instagram gebruikers en adverteerders mogelijk om op een nieuwe manier traditionele performance campagnes op te zetten, publishers verdienen een commissie voor elke sale die zij genereren.
Daniëlle Bol, Country Manager Benelux, Tradedoubler reageert, “Deze technologische innovatie breidt ons digitale advertentie aanbod uit en maakt het voor onze klanten mogelijk om zeer relevante advertenties uit te zetten, iets wat de consument graag ziet. Het click-to buy principe zorgt ervoor dat de consument direct vanaf een afbeelding of vanuit een Instagram shop wordt doorgestuurd, verkort daarmee de user journey en verbetert de gehele gebruikerservaring. Dit zal direct een positieve invloed hebben op de resultaten van onze publishers en adverteerders door de verhoging van de conversies.”
Apu Gupta, algemeen directeur van Curalate geeft aan, “Afbeeldingen blijven de touchpoints van consumenten domineren en veranderen de manier waarop consumenten producten ontdekken en kopen. Door de samenwerking met Tradedoubler, creëren we een simpel pad van foto tot aankoop voor consumenten, waarbij we tegelijkertijd invloed uitoefenen op de doelen van publishers en adverteerders.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.