Geplaatst door Tradedoubler

Tradedoubler introduceert Voucher Code Tracking

Tradedoubler, toonaangevend in performance-based affiliate marketing en technologie introduceert Voucher Code Tracking. Dit product is onder andere ontwikkeld om fraude met generieke en unieke kortingscodes te ondervangen en voorkomt hiermee dat onbevoegden de codes misbruiken en er onterecht de vergoeding voor opeisen. Daarnaast helpt het product de adverteerder om een nieuw publiek te bereiken, de omzet te verhogen en het volledige aankooptraject van offline naar online te volgen.

Tradedoubler’s Voucher Code Tracking maakt deel uit van Tradedoubler’s Voucherfeed project, dat een jaar eerder is geïntroduceerd. De eerste Europese adverteerders die gebruik gaan maken van dit nieuwe programma zijn Yves Rocher (Benulux), Dell, The Body Shop (Verenigd Koninkrijk), bonprix (Duitsland) en CDON Group (Scandinavië).

Functies van Voucher Code Tracking:
• Voucher Code Tracking voorkomt dat (niet-aangesloten) publishers gebruik kunnen maken van niet toegewezen kortingscodes.
• De oplossing werkt volledig geautomatiseerd. Het gebruik van kortingscodes wordt automatisch gecontroleerd en aan de juiste publisher toegeschreven, wat de kans op fraude verkleint. Publishers kunnen codes zoeken, kiezen en selecteren via de interface en deze snel integreren via de API (Application Programming Interface) en hoeven deze niet handmatig toe te voegen.
• Met Voucher Code Tracking is het mogelijk de code via verschillende media te promoten. Dankzij de exclusieve kortingscodes, is de aankoop niet meer afhankelijk van de klik tussen de website van de publisher en de adverteerder. Hierdoor kan de exclusieve code ook offline gepromoot worden.

“ Voucher Code Tracking geeft niet alleen inzicht in het aankooptraject van de consument. Het geeft ook een volledig inzicht in het aankoopmoment zelf, de manier waarop en waar de kortingscodes zijn gebruikt en neemt hiermee de mogelijkheden voor publishers om exclusieve codes te misbruiken weg. Deze informatie is ook van belang voor de geplande budgettering en het toespitsen van de volgende campagne. Tradedoubler’s Voucher Code Tracking beschermt zodoende de opbrengst van zowel de adverteerders als van de publishers”, zegt Govert van Eerde, Country Manager van Tradedoubler Nederland en België.

Maayke de Graaff, Senior Internet Marketeer Benelux van Yves Rocher zegt hierover: “Exclusieve kortingscodes stellen ons in staat om de resultaten van onze campagnes en het rendement op de marketing investering op publisher niveau te analyseren. Doordat we de resultaten direct kunnen monitoren, kunnen we de campagnes tijdens de looptijd optimaliseren voor verschillende doelgroepen die de publishers bereiken. Wij weten zodoende wat de meest effectieve codes voor ons merk zijn.”

Jelle van der Bij, mede-eigenaar van Imbull Internet Marketing ziet een aantal voordelen: “Kortingscodes die exclusief worden toegewezen aan bepaalde partijen kunnen moeilijk worden overgenomen door andere. Daarnaast zien wij ook kansen voor promotie op plekken waar mensen kijken maar niet direct een logische klikmogelijkheid hebben. Dat geldt bijvoorbeeld voor offline promotie maar in zekere zin ook voor banners.”