Industry Wire

Geplaatst door Tradedoubler

Tradedoubler User Journey technologie schijnt licht op Europees online koopgedrag

05 november 2015, ROTTERDAM –
Tradedoubler gebruikt haar nieuwe, innovatieve

User Journey technologie om het online koopgedrag van Europese consumenten bloot te leggen. Deze op data gebaseerde inzichten bieden verassende resultaten en geven marketeers een uniek inzicht in de online customer journeys. De inzichten in de vaak onverwachte paden van de klant helpen hen om consumenten beter te targeten.

Deze door Tradedoubler onthulde data, gebaseerd op de analyse van 8 miljoen online sales, laat zien dat sales dalen met 11% gedurende het weekend. Hoewel dit juist het moment is dat smartphones en tablets veel gebruikt worden. In heel Europa is de kans op een online aankoop op een smartphone 20% hoger op zaterdag dan op overige dagen. Traditioneel gezien de drukste instore winkel dag, het ligt voor de hand dat consumenten browsen in de winkel, maar hun aankoop online op hun mobiel doen. Tablet sales zijn ook hoger gedurende het weekend: de kans op een online aankoop is op zaterdag 19% en op zondag 12%.

De tijd die het kost om een online sale te doen is afhankelijk van het type product of service die gekocht wordt. Gemiddeld genomen kost het consumenten die gaming producten kopen
17 dagen om de aankoopbeslissing te nemen, vergeleken met fashion producten, waar het 15 dagen is en gevolgd door travel (zoals vakanties en vluchten) waar de consument gemiddeld 5.9 dagen te tijd neemt om de aankoop te doen. Wat betreft het aanmelden bij een online dating service, kost het de gemiddelde Europese consument 1.6 dagen om zich daadwerkelijk te registreren terwijl de Duitse consument al binnen 2 uur en 24 minuten de registratie compleet maakt.

De inzichten weerleggen ook de gemeenschappelijke misvatting dat cashback websites de laatste click in de online aankoop zijn. Wanneer een consument een product of service koopt via een cashback website, is voor 82% van de consumenten dit ook de eerste click. Daarnaast converteren sales die gestart zijn op een cashback website 3 keer zo snel als de gemiddelde online aankoop.

De gemiddelde Europese online aankoop heeft iets minder dan 5 dagen nodig om gedaan te worden en hier zijn 24 clicks aan vooraf gegaan. Consumenten in Duitsland worden onthuld als het snelst beslissende winkelpubliek, met een gemiddelde online journey van 5.07 dagen (van de eerste tot de laatste click). Consumenten in de UK hebben gemiddeld 6.69 dagen nodig, terwijl consumenten in Frankrijk (10.93 dagen) en Zweden (11.84 dagen) het langste doen over het realiseren van hun online aankoop

Danielle Bol, Country Manager Tradedoubler Benelux: “ Onze User Journey inzichten geven aan dat consumentengedrag erg verschilt tussen markten en sectoren. In de Benelux kost het consumenten ongeveer 7 dagen om een aankoop te doen; van de eerste tot de laatste click waarbij de aankoop wordt gedaan. Dit is een belangrijke periode waarin marketeers invloed uit kunnen oefenen op de consument, aangezien zij producten gaan vergelijken en zoeken naar aanbiedingen.”

“De inzichten weerleggen veel gemeenschappelijke online marketing mythen, gebaseerd op verouderd consumentengedrag. Koopgedrag is voortdurend in ontwikkeling. Dit kan bijvoorbeeld gezien worden in het aantal, dat hun online journey starten op een cashback website, meer dan 1 op de 10 consumenten start op een cashback website. User Journey data is essentieel voor marketeers om dichter bij hun consumenten te komen; de inzichten die zij krijgen kunnen helpen hun digitale marketing budgetten te optimaliseren en het verbeteren van de online shopping ervaring die zij bieden aan de consument.”

User Journey is een integraal component binnen Tradedoubler’s business intelligence tool, ADAPT. Het geeft marketeers – geconfronteerd met het complexe digitale landschap, de inzichten die zij nodig hebben om effectieve beslissingen te nemen over targeting en hun marketinguitgaven – in plaats van te vertrouwen op de verouderde marketing theorieën.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht