Geplaatst door Lepaya

Trainingsbedrijf Lepaya breidt uit naar Zweden

Amsterdam, 20 januari 2021 – Lepaya, aanbieder van online en offline power skills trainingen voor snelgroeiende technologiebedrijven, breidt vandaag uit naar Zweden. Na een eerdere succesvolle uitbreiding naar België en Duitsland, betreedt de uitdager van traditionele trainingsinstituten nu ook de Zweedse markt. Lepaya beantwoordt hiermee aan de explosief toenemende vraag in Europa om werknemers vaardigheden te laten ontwikkelen die robots in de toekomst niet zullen overnemen.

Door digitalisering zullen aan de ene kant miljoenen beroepen verdwijnen, maar ook miljoenen nieuwe banen ontstaan. Het dichtlopen van de mismatch tussen de vaardigheden die werknemers nu bezitten en die ze in de toekomst nodig hebben is dan ook een van de grootste uitdagingen van Europese organisaties. Lepaya ondersteunt deze organisaties door de power skills van werknemers bij te schaven: een set vaardigheden bestaande uit zowel hard skills als soft skills die robots niet kunnen vervangen. De scale-up brengt de trainingen vandaag, als eerste aanbieder in haar soort, naar de Zweedse markt.

“Zweden is een markt waarin organisaties werknemerstevredenheid hoog in het vaandel hebben staan. Door medewerkers vaardigheden te laten ontwikkelen voor de arbeidsmarkt van de toekomst, zowel digitale competenties als soft skills zoals empathie en overtuigingskracht, worden organisaties productiever en werknemers gelukkiger. Zweedse organisaties richten zich de laatste jaren enorm op het dichtlopen van deze vaardigheidstekorten. We zijn zeer enthousiast om ze vanaf nu te gaan helpen dit zo efficiënt mogelijk te doen!”, zegt René Janssen, oprichter en Managing Director van Lepaya.

Na een eerdere groei-investering van 5 miljoen, deed Lepaya recentelijk zelfstandig een overname van Smartenup, een trainingsbedrijf dat professionals ondersteunt om beter, sneller en slimmer met data te werken. De vandaag aangekondigde uitbreiding naar Zweden is de volgende stap in de Europese uitbreidingsmissie van de scale-up.