Geplaatst door TransferWise

TransferWise lanceert de Borderless account

Londen, 23 mei – TransferWise heeft vandaag de lancering van de Borderless account aangekondigd, een nieuwe manier voor bedrijven om hun geld internationaal te beheren alsof ze een lokale onderneming waren gelijk waar ze gevestigd zijn.

De Borderless account is aanvankelijk beschikbaar voor bedrijven, eenmanszaken en freelancers in Europa en het Verenigd Koninkrijk, met plannen voor een wereldwijde lancering later dit jaar.

Later dit jaar lanceert TransferWise eveneens een Borderless account en betaalkaart voor particulieren.

Taavet Hinrikus, CEO en medeoprichter van TransferWise, zegt:

“Zakelijk bankieren staat erom bekend duur te zijn, en is moeilijk om op te zetten en te beheren. Zelfs alternatieven zoals PayPal zijn duur voor kleine ondernemingen. Het wordt nog erger als je internationaal zakendoet: dan zijn er hoge kosten en toeslagen verscholen in de wisselkoers telkens je betaald wordt door een partner of klant in het buitenland, of als je zelf geld overmaakt naar het buitenland.

Op basis van wat onze gebruikers ons verteld hebben, dachten we dat TransferWise wel iets kon doen om te helpen. Daarom hebben we de Borderless account bedacht, een account zonder de beperkingen van landsgrenzen en valuta’s die bedrijven meer vrijheid en controle geeft.”

Over de Borderless account

De Borderless account laat bedrijven toe betalingen te ontvangen en geld de wereld rond te sturen op een makkelijke, snelle en goedkope manier. Het is alsof je een lokale bankrekening in gelijk welk land bezit, maar dan zonder de zorgen die ermee gepaard gaan.

• Er zijn geen opstartkosten of maandelijkse bijdragen en het kost niets om geld te ontvangen.

• Aan geld omzetten in verschillende valuta’s is een kost verbonden, maar die is klein en transparant. Bovendien wordt voor alle  voor alle transfers de reële wisselkoers gebruikt die ook Google en Reuters weergeven.

• Bedrijven kunnen geld bewaren in 15 verschillende valuta’s en ze krijgen lokale bankgegevens voor het Verenigd Koninkrijk, de eurozone en de Verenigde Staten.

• Lokale bankgegevens voor Australië, Canada en andere landen, evenals andere valuta’s zullen later dit jaar toegevoegd worden.

De volgende fase voor TransferWise

Meer dan een miljoen mensen gebruiken het internationale geldplatform van TransferWise om meer dan €1 miljard per maand over te maken. In vergelijking met traditionele banken en andere aanbieders besparen zij zo wel meer dan € 1,5 miljoen per dag. Er werken nu 700 mensen in de negen kantoren van TransferWise wereldwijd. Vorige maand lanceerde het fintech-bedrijf zijn APAC-hub in Singapore.

Taavet Hinrikus zegt:

“We hebben een van de weinige nieuwe en wereldwijde financiële merken gecreëerd die nu echt de financiële markt aanpakken. Met het unieke platform dat we uitgebouwd hebben, kijken we ernaar uit om een nieuw soort financiële voor de toekomst dienst aan te bieden.”