Industry Wire

Geplaatst door Tranzer

Tranzer: In één app reizen, plannen en betalen voor trein, tram en bus zonder OV-chipkaart

Amersfoort, 6 december 2017 – Vanaf vandaag is het mogelijk om te reizen met trein, tram en bus via elke smartphone zonder dat er een OV-chipkaart aan te pas komt. Met de app Tranzer plan en koop je in één keer je gehele reis, ook wanneer je daarbij gebruikmaakt van verschillende vervoerders. Voor mensen die niet zo vaak met het openbaar vervoer reizen is het aanbod van reisopties onoverzichtelijk. Hier speelt Tranzer op in door in één app de beste reisopties te geven en direct de mogelijkheid te bieden om de gehele reis te betalen. Inmiddels zijn grote vervoerders als NS, RET, Connexxion en EBS al aangesloten en zijn ook taxi’s te boeken en te betalen in de app. Per januari 2018 zijn ook de services van GVB klaar voor gebruik. Tranzer is beschikbaar in Nederland en breidt op korte termijn uit binnen Europa. Door samenwerkingen met LeasePlan, Transdev en KLM wordt dit snel werkelijkheid.

“Wij geloven in een toekomst waarbij je kan reizen met alle vormen van openbaar vervoer via één app”, vertelt Paul Rooijmans, één van de oprichters van Tranzer, over het initiatief. “We bieden een oplossing die wereldwijd schaalbaar, eenvoudig, snel en eerlijk is. De reiziger kan zonder verschillende apps te downloaden direct gaan reizen. Tranzer biedt vrijheid en gemak op je smartphone: plannen, kiezen, betalen en volledig reisklaar binnen 18 seconden. De prijs is gelijk aan wat de vervoerder vraagt, Tranzer vraagt alleen een kleine service fee per reis.”

De aangesloten vervoerders geven ook aan blij te zijn met dit initiatief. Hans Peters, Commercieel Directeur van NS, vertelt: “Wij werken graag samen met innovatieve partijen die ervoor zorgen dat het reizen met de trein nog eenvoudiger en laagdrempeliger wordt. De oplossing van Tranzer geeft hier een goede invulling aan!”

Ook Maurice Unck, van RET is zeer enthousiast over het concept: “De RET sluit graag aan bij innovaties die het gebruik van het OV nog makkelijker maken. Met deze app bieden wij onze reizigers de extra mogelijkheid om via hun telefoon een kaartje voor hun tram- of busrit te kopen. In de loop van 2018 passen we onze metropoortjes aan, zodat ook onze metroreizigers dan gebruik kunnen maken van deze service.”

Hoe werkt het?
Tranzer is gratis te downloaden via de App Store en de Google Play Store. Na het aanmaken van een account, kunnen reizigers direct aangeven waar ze naar toe willen, met hoeveel personen en op welk tijdstip. De app toont altijd de snelste en goedkoopste reisopties en, indien beschikbaar, ook de mogelijkheden via taxi. Ook wanneer er verschillende vervoersmiddelen gebruikt worden, kan de gehele reis in één keer gepland en betaald worden. Betaling geschiedt via iDeal of creditcard. Zowel in de trein, bus, tram en taxi, als bij de toegangspoortjes op de stations worden de mobiele tickets geaccepteerd. Deze video geeft een indruk hoe snel en simpel de app werkt.

Beschikbaarheid
Tranzer is voor iedereen beschikbaar, maar vooral interessant voor incidentele reizigers en toeristen zonder OV-chipkaart. Momenteel heeft Tranzer volledige dekking op het spoor in Nederland. Ook kan met Tranzer gereisd worden in bus en tram van RET, EBS en Connexxion. Er worden elk moment meer vervoerders en meer opties aangesloten. Zo werkt Tranzer onder andere aan het toevoegen van reisopties als eerste klas, fietsen en deelauto’s.

Over Tranzer
Tranzer is de mobiele app waarmee een complete reis met trein, tram en bus in een keer gepland en betaald kan worden, zonder ov-chipkaart. Door samenwerkingen met onder andere NS, Connexxion, RET, GVB en EBS is het mogelijk om te reizen met alle vormen van openbaar vervoer via één app. Tranzer maakt op deze manier reizen voor de incidentele reiziger en toerist transparant en gemakkelijk. Tranzer is beschikbaar in Nederland en breidt op korte termijn uit binnen Europa. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amersfoort. Meer informatie over Tranzer is te vinden op: www.tranzer.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht