Turkse retailer Boyner Group kiest Dassault Systèmes ‘My Collection’ voor ontwikkeling modecollecties
‘s-Hertogenbosch, 3 februari 2016 – 3D-experience specialist Dassault Systèmes maakt bekend dat de Turkse retailer Boyner Group met ‘My Collection’ het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe modecollecties stroomlijnt. Gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform levert deze oplossing de retailgroep een digitale samenwerkingsomgeving om de ‘time-to-market’ te versnellen en meer tijd te besteden aan creatieve processen.
Beter managen productontwikkeling
Met acht bedrijven, 28 merken, 500 winkels en ruim 15 miljoen klanten, is Boyner Groep een toonaangevende retailer in Turkije en enkele andere markten. De producten van het bedrijf staan bekend als stijlvol, elegant en creatief. Na een initiatief in 2014 voor het verbeteren van de operationele efficiency, besloten ze te investeren in moderne technologie om klanten beter van dienst te kunnen zijn. Gericht op het beter managen van de productontwikkeling van kleding, accessoires, tassen, schoenen en andere categorieën, bij de bedrijven Aymarka, Beymen en Boyner Retail.
My Collection
Dassault Systèmes ‘My Collection’ oplossing voor de retailmarkt, biedt Boyner Group een uniforme digitale samenwerkingsomgeving voor zowel alle interne als externe stakeholders. Daarmee kan het bedrijf de supply chain integreren en zo de flexibiliteit en zichtbaarheid van de besluitvorming voor meerdere productlijnen verbeteren. Alle betrokken teams werken samen in één digitaal platform, waardoor minder tijd verloren gaat aan het opvolgen en dupliceren van alle benodigde informatie. Verder helpt ‘My Collection’ Boyner Group met het verkleinen van de risico’s op de productie van verkeerde proefexemplaren. Zo voorkomt de oplossing vertraging in de productieprocessen. Daardoor houden ze meer tijd over voor productontwikkeling, sourcing en kunnen ze sneller inspelen op klantbehoeften.
Uitgebreide modefunctionaliteit
“Wij kregen behoefte aan één digitaal platform voor het managen van onze bestaande collecties en groeiende productlijnen, dat te integreren was met het bestaande ERP-systeem”, zegt Ozan Akkaya, Information Technologies Coordinator bij Boyner Group. “De uitgebreide functionaliteit voor het ontwikkelen van modecollecties, het managen van ontwerpen en bedrijfsbrede samenwerking zijn de belangrijkste redenen om voor ‘My Collection’ van Dassault Systèmes te kiezen. Verder heeft meegeteld dat ze een sterke positie hebben als technologieleverancier voor veel succesvolle internationale merken en de expertise van het lokale team.”
Concurrentie voorblijven met innovatieve producten
“Boyner Group staat voor dezelfde uitdagingen als andere grote retailers in de wereld. Ze moeten producten ontwikkelen waarvan klanten houden en tegelijkertijd zowel de efficiency als ‘time-to-market’ verbeteren”, zegt Susan Olivier, Vice President, Consumer Goods and Retail Industry, Dassault Systèmes. “Het 3DEXPERIENCE-platform biedt ze een nieuwe omgeving die samenwerken aan innovaties stimuleert. Zo kunnen ze tijdig trendy collecties leveren.”
Meer informatie over Dassault Systèmes’ oplossingen voor consumentenproducten en retail is te vinden op: http://www.3ds.com/industries/consumer-goods-retail/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.