Turn stelt oud-BrightRoll en -Google bestuurder Bruce Falck aan als nieuwe CEO

Redwood City, CA – September 22, 2015 – Turn (turn.com), de digitale hub voor marketeers, kondigt vandaag aan dat ze Bruce Falck heeft aangesteld als chief executive officer. Falck werkte voorheen bij Yahoo’s BrightRoll, waar hij de rol van chief operating officer vervulde en alle bedrijfsfuncties overzag tot de overname eind vorig jaar. Daarvoor werkte hij acht jaar bij Google aan het opzetten van de digitale advertentietak. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Invite Media en Google Display Network.
“Bruce heeft zijn sporen ruim verdiend. Onder zijn leiding transformeerden Google Display Network, DoubleClick Bid Manager en DoubleClick AdX in miljardenbedrijven,” aldus Jim Barnett, oprichter en chairman bij Turn. “Ons ervaren team heeft een enorme groei weten te realiseren. We willen nog verder versnellen en ons volledig ontwikkelen als onafhankelijk bureau waar marketeers wereldwijd op kunnen rekenen. Daarin is een belangrijke rol weggelegd voor Bruce.”
Turn biedt sinds de oprichting in 2006 data management, multimediaal adverteren en geavanceerde analyses vanaf een point-and-click toegangssysteem bij meer dan 150 geïntegreerde technologiepartners. Turn werkt met meer dan 5.000 internationale adverteerders, waaronder Accuen, American Express, AMNET, Dentsu, DirecTV, eBay, Experian, HP, Kia, Kraft, L’Oreal USA, Progressive Insurance, Sky Italia, StubHub, Thomas Cook en Zales.
“Turn is koploper in de programmatic markt en heeft nog een enorm groeipotentieel,” zegt Bruce Falck, CEO van Turn. “Ik heb Turn van twee kanten leren kennen, als concurrent en als partner. Ik weet dus dat zowel de mensen als de technologieën op een hoog niveau werken. We zijn heel goed in staat om de prestigieuze merken en bureaus die klant bij ons zijn, te helpen met het creëren van geweldige en relevante ervaringen voor consumenten.”
Falck staat aan het hoofd van een bestuurlijk team dat sinds kort uitgebreid is met haar eerste chief revenue officer, Wendy MacGregor. MacGregor was hiervoor werkzaam als bestuurder bij AOL. Ook nieuw in het team is managing director EMEA Richard Robinson.
Robinson komt net als Falck bij Google vandaan en was daar als Director of Brand Development verantwoordelijk voor de inzet van digitale strategieën voor business transformatie. Daarvoor was hij vice president bij IDC, waar hij leiding gaf aan de Europese consulting- en marketingdienstendivisie van het internationale market intelligence bureau en de klantenservice van IDG’s internationale team. In zijn nieuwe rol zal Robinson leidinggeven aan de regio’s Europa, het Midden-Oosten en Afrika en werken met klanten van verschillende merken, bureaus en trading desks. Hij zal marketeers ondersteunen bij het gebruik van ‘big data’ om de effectiviteit van hun campagnes te verhogen. Daarnaast zal hij zich ook richten op het uitbreiden van de awareness rond programmatic in de gehele markt.
Over Turn
Turn stelt grote merken en bureaus in staat om zich aan te passen aan de altijd veranderende drijfveren van hun klanten. De Turn Digital Hub for Marketers biedt end-to-end geanonimiseerd audience planning, multimediaal adverteren en geavanceerde analyses. Turn help marketeers de chaos van digital advertising te omarmen met point-and-click toegangssysteem bij meer dan 150 geïntegreerde technologiepartners. Het hoofdkantoor van Turn is gevestigd in Sillicon Valley. Kijk voor meer informatie op turn.com of volg Turn op Twitter @turnplatform.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.