TweetHubs lanceert Channel voor TALPA’s The Next Pop Talent.

Waarbij TweetHubs al bij de introductie aankondigde tweets te reguleren en daarbij onder andere interessant te kunnen zijn voor de entertainment en in het bijzonder de televisie-branche lijkt in het korte bestaan van dit platform al waarheid te worden.
De gebuikerservaring leerde al dat de “second screen” functie van TweetHubs bij programma’s als Expeditie Robinson en Wie Is de Mol behoorlijk interessant is. Deze functionaliteit is vervolgens bij de afdeling digital- en de producenten van TALPA niet onopgemerkt gebleven.
Met als resultaat een pilot voor het programma The Next Pop Talent heeft de samenwerking tussen TweetHubs en TALPA in de hoedanigheid van een speciale Channel vorm gekregen. Eigenlijk is er een “white label” versie gebouwd die draait binnen de website van het programma (verpakt binnen de website van SBS6).
De Channel geeft een 360 graden beeld aan tweets van alles dat zich tijdens en rondom het programma afspeelt. Geheel keurig gecategoriseerd zoals dat op het plaform zelf al gebruikelijk is. Tweets van bijvoorbeeld de jury en presentatoren, wereldsterren, deelnemers en kijkers – alles ondergebracht in verschillende, overzichtelijke Hubs.
Bijwijze van test binnen de pilot heeft TweetHubs als eerste de update die Instagram foto’s op de Hub zichtbaar maakt (dmv een widget) gereleased via de Channel van The Next Pop Talent. Binnenkort is deze service ook terug te zien op het platform zelf: www.tweethubs.nl.
De Channel is een nieuwe service die TweetHubs biedt, waarbij het voor elke brand of organisatie nu mogelijk is om een eigen TweetHubs omgeving te claimen.
Bekijk de Channel van The Next Pop Talent hier: http://thenextpoptalent.sbs6.nl/tweethub/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.